قیمت طلای جهانی با پیش‌بینی مسیر افزایش نرخ بهره آمریکا به ثبات رسید

روز سه‌شنبه با توجه به پیش بینی مسیر افزایش نرخ بهره آمریکا تغییر چندانی در قیمت جهانی طلا رخ نداد.
کد خبر : ۱۴۳۸۵۸

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از خبرگزاری اردنی عمون - در روز سه‌شنبه تغییر چندانی در قیمت طلا رخ نداد، با تثبیت دلار پس از ثبت بزرگترین جهش در دو هفته گذشته در جلسه قبل، در حالی که نگرانی‌ها از افزایش بیشتر نرخ بهره آمریکا توسط فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) همچنان ادامه داشت.


طلا در معاملات نقدی به ۱۷۶۹.۹۹ دلار در هر اونس رسید و قرارداد‌های آتی طلای ایالات متحده بدون تغییر در ۱۷۸۱.۲۰ دلار در هر اونس باقی ماند.


طلا پس از رسیدن به بالاترین حد خود در ۵ ماه گذشته، ۱.۶ درصد کاهش یافت، زیرا دلار پس از آن که داده‌ها به گمانه زنی‌ها مبنی بر اینکه بانک مرکزی آمریکا ممکن است اخیراً نرخ‌های بهره را بیشتر از حد انتظار افزایش دهد، بهبود یافت.


نرخ‌های بهره بالا بر جذابیت طلا تأثیر می‌گذارد، زیرا هزینه فرصت مالکیت فلز گرانبها را افزایش می‌دهد که بهره پرداخت نمی‌کند.

وانگ تائو، یک تحلیلگر فنی، گفت که طلا ممکن است در معاملات نقدی به ۱۷۸۳ دلار در هر اونس جهش کند، قبل از اینکه به ۱۷۶۶ دلار در هر اونس کاهش یابد.

در مورد سایر فلزات گرانبها، هر اونس نقره با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۲.۳۷ دلار رسید. پلاتین با ۰.۱ درصد افزایش به ۹۹۸.۶۳ دلار در هر اونس رسید. پالادیوم با ۰.۵ درصد افزایش به ۱۸۸۵.۷۵ دلار در هر اونس رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها