30 آذر 1401 - 19:53
معاون اعتباری بانک صادرات؛

بانک صادرات ایران ١٥٧ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های اقتصادی پرداخت کرد

معاون اعتبارات بانک صادرات از پرداخت بیش از ١٥٧ هزار میلیارد تومان تسهیلات از ابتدای سال جاری تاکنون توسط این بانک خبر داد.
کد خبر : ۱۴۴۵۳۴

به گزارش ایبِنا و به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، ایرج نیک‌اختر با اعلام این خبر افزود: بانک صادرات ایران به عنوان یکی از بزرگترین و موثرترین بانک‌ها، سهم برجسته‌ای در تامین مالی زیرساخت‌های کلان اقتصادی، شکوفایی حوزه تولید، اشتغالزایی، کارآفرینی در حوزه دانش‌بنیان‌ها و فراگیری خدمات مالی حمایتی به مردم اقصی نقاط کشور دارد و این ماموریت از فروردین تا آذرماه سال جاری با پرداخت بیش از ١٥٧ هزار میلیارد تومان تسهیلات در قالب عقود مختلف و بخش‌های متنوع اقتصادی کشور ادامه یافته است.

 

وی افزود: عقود مختلف اجاره به شرط تملیک، جعاله، خرید دین، سلف، فروش اقساطی، وام‌های قرض‌الحسنه، مشارکت مدنی و مضاربه در چارچوب بانکداری بدون ربا اساس خدمات بانک صادرات ایران است که در بخش‌های خدمات و بازرگانی، ساختمان، صادرات، صنعت و معدن، کشاورزی، مسکن و سایربخش‌ها بعلاوه حوزه مسئولیت‌های اجتماعی با جدیت دنبال می‌شود.

 

نیک‌اختر با بیان اینکه روحیه خدمت به اقتصاد و مردم، گره‌گشایی از مشکلات، رضایت‌مندی و مشتری‌مداری از جمله نعمت‌های خداوند به مدیران جهادی است، افزود: پاسخگویی به موقع و ارائه خدمت در کمترین زمان ممکن، سرلوحه فعالیت کارکنان بانک صادرات ایران است و تلاش می‌شود تا روند رسیدگی به پرونده‌های اعتباری در هر زمان قابل رصد باشد.

 

وی توجه ویژه بانک صادرات ایران به تسهیلات ماده ٥٦ برای کمک به توسعه زیرساخت‌های آب، راه‌سازی، سدسازی و تسهیلات حمایتی را از جمله برنامه‌های جدی بانک عنوان کرد.

 

نیک‌اختر با اشاره به مهمترین اقدامات در حال اجرا از ابتدای سال ١٤٠١ در حوره‌های اعتباری بانک، گفت: ٦٨ طرح مهم ملی به ارزش بیش از ٧٠ هزار میلیارد تومان با تسهیلات و نظارت بانک صادرات ایران در کشور در حال اجرا است که عمدتا در بخش‌های نیروگاه‌های سیکل ترکیبی، صنایع مادر همچون صنایع آلومینیوم، سرمایه‌گذاری‌های عظیم نفت، گاز، انرژی، صنایع پایین دستی و پتروشیمی، صنعت گردشگری، بیمارستانی، توسعه حمل و نقل ریلی، بنادر و دریانوردی، طرح‌های ماده ٥٦ در حوزه راه و شهرسازی، وزارت نیرو و سایر بخش‌ها متمرکز است.

 

معاون اعتباری بانک صادرات ایران افزود: تمرکز بانک صادرات ایران بر افزایش رونق تولید در کشور با رویکرد تولید باکیفیت برای حفظ منافع عمومی، ایجاد رضایتمندی و افزایش قدرت رقابت تولیدات ملی در بازار‌های جهانی مد نظر است.
وی با اشاره به محدودیت منابع در نظام بانکی، استفاده از ابزار‌های متنوع مالی و بانکی برای تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصادی را خاطرنشان کرد و از پرداخت ٢٠٧ هزار میلیارد ریال تسهیلات حمایتی در قالب وام‌های قرض‌الحسنه و تسهیلات با نرخ‌های ترجیحی خبر داد.

 

نیک‌اختر افزود: بانک صادرات ایران در ٩ ماه اول سال جاری بیش از ١٢٨ هزار میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه ازدواج، ٢٧ هزار میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه فرزندآوری، ١٢ هزار میلیارد ریال تسهیلات ودیعه مسکن، ٢٧٠٠ میلیارد ریال تسهیلات طرح‌های زیربنایی و حدود ١١ هزار و ٥٠٠ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و بنیاد برکت ستاد اجرایی پرداخت کرده است.

 

نیک‌اختر همچنین از تصویب بیش از یک هزار پرونده اعتباری در عقود و مرابحه خرد به ارزش بالغ بر ٢١١ هزار میلیارد ریال خبر داد و اظهار کرد: روند رسیدگی به پرونده‌های اعتباری با سرعت به مراتب بیشتری نسبت به سال گذشته دنبال می‌شود و در تلاش هستیم تا به نیاز‌های جامعه به موقع پاسخ دهیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر