08 دی 1401 - 11:30
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

رونق صادرات با سیاست‌های حمایتی بانک مرکزی/ شفافیت ارزی تقویت شد

نماینده مردم دشت آزادگان گفت: سیاست‌های حمایتی بانک مرکزی از تولید و صادرات به ویژه در حوزه غیرنفتی موجب رونق در این بخش می‌شود.
کد خبر : ۱۴۴۵۷۳

قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایبِنا با اشاره به سیاست‌های حمایتی بانک مرکزی از بخش تولید و صادرات به ویژه در حوزه محصولات غیر نفتی گفت: این اقدام بانک مرکزی موجب ایجاد رونق در حوزه تولید و صادرات و اشتغال کشور می شود.

 

وی افزود: فراهم آوردن امکان عرضه اسکناس ارز در قبال حواله های ارزی با قیمت توافقی و کاهش هزینه نقل و انتقال ارز از جمله اقدامات مهم بانک مرکزی در حوزه حمایت ها از بخش تولید و صادرات در در مسائل ارزی است.

 

نمایندگی مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: راه اندازی بازار خرید ارز به صورت توافقی و همچنین امکان ثبت نام و خرید ارز به صورت آنلاین و شفافیت ناشی از این قبیل اقدامات در بازار ارز از گام‌های مهم بانک مرکزی در این حوزه است.

 

وی ادامه داد: در سامانه نیما که بخش حواله ارزی را پوشش می دهد، شاهد افزایش عرضه ارز نسبت به سال گذشته هستیم؛ روندی که نشان می دهد در بخش تامین ارز برای واردات کالا به کشور مشکلی وجود ندارد و بانک مرکزی به خوبی توانسته است ارز نیمایی را برای تامین کالاهای مورد نیاز تامین کند.

 

در این میان باید تاکید داشت که همه دستگاه‌ها باید کمک کنند تا با محوریت و مدیریت بانک مرکزی، شاهد ثبات و تعدیل نرخ ارز باشیم. وی با اشاره به حجم معاملات بسیار اندک معاملات ارزی در بازار غیررسمی ارز افزود: با مدیریت بانک مرکزی و پاسخ به نیاز ارزی متقاضیان از طریق بازار متشکل و بازار توافقی، نرخ ها در بازار غیررسمی نیز تعدیل خواهد شد.

 

این نماینده مجلس در پایان گفت: مردم در این شرایط باید بدانند که براساس قانون اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هرگونه معامله ارز خارج از شبکه صرافی ها، بانک‌ها و موسسات اعتباری دارای مجوز بانک مرکزی، قاچاق ارز محسوب می شود؛ بنابراین باید مراقب این موضوع مهم نیز باشند تا دچار ضرر و زیان نشوند.

 

نویسنده: عباسی مزار
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها