21 دی 1401 - 08:56
دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی توضیح داد؛

ماجرای توقف پرداخت وام بانکی در برخی شعب/ آیا نرخ سود تسهیلات افزایش یافت؟

ماجرای توقف پرداخت وام بانکی در برخی شعب  آیا نرخ سود تسهیلات افزایش یافت؟
زمزمه‌هایی مبنی بر توقف پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها به گوش می‌رسد که دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی آن را رد کرد.
کد خبر : ۱۴۵۲۷۸

به گزارش خبرنگار ایبِنا، برخی رسانه‌ها در حالی از توقف پرداخت وام بانکی به دلیل احتمال افزایش نرخ سود تسهیلات خبرداده‌اند که یک مقام مسئول در نظام بانکی ضمن رد این شایعه گفت که بانک‌ها براساس منابع و مصارف خود وام پرداخت می‌کنند و توقفی در نظام بانکی وجود ندارد.

 

علیرضا قیطاسی؛ دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا از افزایش مانده منابع و مانده تسهیلات اعطایی نظام بانکی خبر داد و گفت: مانده منابع نظام بانکی در پایان آبان ماه نسبت به پایان اسفند ۱۴۰۰ بیش از ۱۸ درصد رشد داشته است. به همین نسبت مانده تسهیلات اعطایی بانک‌ها نیز در پایان آبان ماه نسبت به اسفند ماه سال گذشته رشد بیش از ۱۸ درصدی داشت.

 

به گفته قیطاسی این آمار‌ها بیانگر این است که بانک‌ها منابعی را که جذب می‌کنند در راستای پرداخت تسهیلات به مردم پرداخت می‌کنند، اما اگر بانکی، تقاضای وام مشتری را رد می‌کند حتما به دلیل رعایت منابع و مصارف بوده و اینطور نیست که بانکی اعطای تسهیلات خود را به بهانه‌های مختلف متوقف کرده باشد.

 

وی با اشاره به اینکه سقف نرخ سود سپرده بانکی به بانک‌ها ابلاغ شده است، اظهار کرد: نرخ سود سپرده یکساله به صورت ماه‌شمار ۲۰ درصد تعیین شده که پرداخت بیش از این رقم تخلف است.

 

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی ادامه داد: بانک‌ها در نرخ سود تسهیلات تغییری ایجاد نکرده‌اند و نرخ‌ها همچنان با روال قبلی اعمال می‌شود.

نویسنده: زهرا طهرانی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر