ریزش ۲ میلیون تومانی قیمت سکه در بازار

ریزش ۲ میلیون تومانی قیمت سکه در بازار
با کاهش تقاضا در بازار طلا و سکه و همچنین افت نرخ ارز، قیمت انواع سکه روند نزولی را به ثبت رساند.
کد خبر : ۱۴۵۸۸۴

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید که در روز‌های گذشته به رقم ۲۵،۳۰۰،۰۰۰ تومان رسیده بود، امروز با ورود بانک مرکزی به بازار آزاد ارز و کاهش معنادار قیمت دلار در این بازار، ریزش بیش از ۲ میلیونی را تجربه کرد و به کف کانال ۲۳ میلیون تومان رسیده است.

 

از سوی دیگر، امروز بازار شاهد عرضه دوباره ربع سکه‌های بانک مرکزی در بورس کالا بود. اقدامی که از هفته گذشته آغاز شد و امروز در نخستین روز شروع مرحله دوم عرضه ربع سکه بهار آزادی در بورس تعداد ۴۷۶۷ قطعه ربع سکه بهار آزادی تا قیمت ۷ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان در بورس کالا عرضه شد.  



افت قیمت سکه در شرایطی است که از صبح امروز به دنبال اجرای سیاست‌های جدید ارزی بانک مرکزی، سقف عرضه اسکناس ارز به مردم در صرافی ها، با افزایش ۲.۵ برابری به ۵ هزار یورو رسید. اقدامی که در جهت پاسخ به نیاز ارزی متقاضیان در بستر قانونی و رسمی شکل گرفته است و در همین گام نخست، منجر به عقب گرد قیمت‌ها در بازار آزاد شد. تا جاییکه مشاهدات میدانی خبرنگار ما از محدوده میدان فردوسی، نشان از کاهش تقاضای خرید و افزایش عرضه ارز سوی خریدارانی که داشت که در موقعیت ضرر قرار گرفته اند.



کارشناسان پیش بینی می‌کنند با ورود بانک مرکزی به نرخ سازی در بازار آزاد و تقویت عرضه ارز در شبکه صرافی ها، شاهد تعدیل قیمت ارز در روز‌های آتی باشیم. روندی که به کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه منجر خواهد شد.



پیش‌تر محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی نیز در صفحه شخصی خود در توییتر اعلام کرد: از امروز، بانک مرکزی و صرافی ها، اقدامات مشترکی در احیای ثبات اقتصادی در کشور انجام می‌دهند. وی تاکید کرد: بانک مرکزی زین پس به بازار آزاد ورود پیدا خواهد کرد و نرخ ساز خواهد بود.

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر