03 اسفند 1401 - 18:44

نحوه دریافت ارز خدماتی از بازار مبادله ارزی ایران

نحوه دریافت ارز خدماتی از بازار مبادله ارزی ایران
مرکز مبادله ارز و طلای ایران از دیروز فعالیت رسمی خود را آغاز کرد، اما فرایند تهیه ارز از این مرکز به چه شکل است؟
کد خبر : ۱۴۷۱۱۸

به گزارش خبرنگار ایبِنا، مرکز مبادله ارز و طلای ایران از سه‌شنبه دوم اسفند  1401؛ بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار فعالیت رسمی خود را در حوزه معاملات ارزی (اسکناس و حواله) آغاز کرد.

 

‌با راه اندازی این مرکز، پرداخت ارز سهمیه‌ای تا سقف ۵۰۰۰ یورو با کارت ملی متوقف شد و نیاز‌های خدماتی بیش از ۶۰ سرفصل در این مرکز تأمین خواهد شد.

 

اگر متقاضی ارز هستید و شرایط دریافت ارز خدماتی براساس سرفصل‌های تعیین شده را دارید، باید چهار مرحله برای دریافت ارز مورد نیاز خود را طی کند.
‌در گام اول ابتدا به یک بانک یا صرافی عضو مرکز مبادله ایران مراجعه کنید و مدارک خود را تحویل دهید. می‌توانید فهرست بانک‌ها یا صرافی‌های عضو را روی سایت مرکز مبادله ایران به نشانی WWW.ICE.IR مشاهده کنید.

 

در مرحله دوم؛ بانک یا صراف، مدارک را پس از بررسی و اطمینان از تکمیل بودن به نماینده مقیم دستگاه ذیربط در مرکز مبادله ایران تحویل می‌دهد و درصورتی که مدارک نقص داشته باشد یا مورد تایید نباشد به متقاضی اطلاع رسانی می‌شود.

نحوه دریافت ارز خدماتی از بازار مبادله ارزی ایران

 

در سومین مرحله، پس از تایید مدارک توسط نماینده مقیم دستگاه در مرکز مبادله ایران، صدور تاییدیه در سامانه ثبت می‌شود و پیشرفت کار به متقاضی اطلاع‌رسانی می‌شود، درصورتی که در بررسی‌ها، مدارک ایرادی داشته باشد اطلاع رسانی خواهد شد.

 

در مرحله چهارم یک روز پس از صدور تاییدیه در سامانه بانک مرکزی و اطلاع رسانی به متقاضی برای دریافت ارز، متقاضی به بانک یا صرافی خود مراجعه می‌کند و بانک یا صرافی هم موظف است پس از صدور تاییدیه نسبت به تامین ارز درخواستی با خرید از مرکز مبادله ایران اقدام کند.

 

این نکته را هم در نظر داشته باشید که در همه مراحلی که نیاز به مراجعه متقاضی است، اگر بیشتر از یک هفته مراجعه نکنید، پرونده مختومه می‌شود و درصورت تقاضای ارز خدماتی باید دوباره درخواست خود را ثبت کنید و تمام مراحل را از ابتدا بگذرانید.

 

نحوه دریافت ارز خدماتی از بازار مبادله ارزی ایران

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر