05 اسفند 1401 - 13:18

حمایت وزارت صمت از بسته جدید ارزی/ نرخ تسعیر ۴۵ هزار تومانی شرکت ملی مس ابطال شد

حمایت وزارت صمت از بسته جدید ارزی  نرخ تسعیر ۴۵ هزار تومانی شرکت ملی مس ابطال شد
شرکت ملی مس که ۱ اسفندماه اطلاعیه عرضه کاتد مس در بورس کالا را با نرخ تسعیر ۴۵ هزار تومانی منتشر کرده بود، این اطلاعیه را لغو کرد.
کد خبر : ۱۴۷۱۷۸

به گزارش ایبِنا، مدیرعامل شرکت ملی مس در نامه‌ای به بورس کالا اعلام کرد که در خصوص عرضه کاتد مس در رینگ صادراتی، با توجه به ضرورت انطباق با الزامات ارزی جدید اعلام‌شده از جمله نرخ ارز سامانه مرکز مبادله ارزی ایران، نسبت به ابطال آگهی عرضه مذکور اقدام شود.

بر اساس تاکید وزارت صمت، تمام شرکت‌های صنعتی و معدنی صادرات‌محور مکلفند در چارچوب بسته جدید ارزی بانک مرکزی، نسبت به فروش ارز خود در مرکز مبادلات ارز و طلا طبق مکانیسم قیمتی آن اقدام نمایند.

لازم به ذکر است که در هفته گذشته مرکز مبادله ارز و طلا افتتاح شد و ۲ اسفند ۱۴۰۱ در نخستین روز فعالیت «مرکز مبادله ارز و طلای ایران» نرخ حواله بازرگانی ۳۶ هزار و ۱۳۰ تومان و نرخ اسکناس برای ارز‌های خدماتی ۴۱ هزار و ۵۴۹ تومان کشف قیمت شد. همچنین در همین روز بابت کالا‌های اساسی، شامل گندم، ذرت، جو، برنج، روغن ... و دارو، مواد اولیه تولید دارو و تجهیزات پزشکی نیز تامین و پرداخت ارز با نرخ هر دلار ۲۸۵۰۰ تومان صورت گرفت.

با توجه به ارقام رسمی نرخ ارز در مرکز مبادله بانک مرکزی به عنوان تنها مرکز قانونی در این زمینه در کشور، تعیین نرخ‌های تسعیر ارز همچون ۴۵ هزار تومان توسط شرکت‌های دولتی قطعا بایستی حذف و مطابق با نرخ‌های اعلامی در مرکز مبادله بانک مرکزی، اصلاح شود.

 

اطلاعیه عرضه شرکت ملی مس با نرخ تسعیر ۴۵ هزار تومانی ابطال شد

برچسب ها: وزارت صمت مس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر