04 فروردين 1402 - 14:13
جعفر قادری در گفتگو با ایبِنا مطرح کرد؛

رشد تولید مستلزم جلوگیری از سوداگری‌/ "مالیات بر عایدی سرمایه" هر چه زودتر قانون شود

عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس گفت: برای رشد تولید باید جلوی سوداگری‌ها گرفته شود و منابع مالی کشور به سمت تولید هدایت شود.
کد خبر : ۱۴۸۳۴۵

جعفر قادری؛ عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایبِنا، با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام سال کاهش تورم و رشد تولید از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: یکی از اقدامات مهم برای تحقق رشد تولید به عنوان شعار سال ممانعت از سوداگری‌ها در بازار‌های مختلف مثل دلار، سکه، خودرو و مسکن است.

 

وی افزود: باید تدبیری اتخاذ کنیم که به جای اینکه شاهد سفته بازی‌ها در بازار‌های نامولد باشیم، سرمایه و منابع مالی کشور را به جای سوداگری به سمت هزینه در بخش تولید هدایت کنیم و بهترین کار در این زمینه مالیات بر عایدی سرمایه است.


عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: ضروری است تا مصوبه مربوط به مالیات بر عایدی سرمایه هر چه زودتر باید به پایان برسد و این مصوبه به عنوان قانون برای اجرا ابلاغ شود تا ما به جای سوداگری در بازار شاهد سرمایه گذاری‌ها در حوزه تولید باشیم.

 

قادری خاطرنشان کرد: ما باید به گونه‌ای رفتار کنیم که منابع مالی کشور از سوداگری در بازار‌ها به سمت تولید هدایت شود تا به این‌شکل هم تولید تقویت شود و هم التهاب سایر بازارها و به در کنار آن تورم دو رقمی مهار شود.


وی افزود: طبیعی است که در سایه رشد تولید مشکل بیکاری نیز مرتفع می‌شود و در سایه رشد و رونق تولید و ایجاد اشتغال شاهد افزایش قدرت خرید مردم و در نهایت کاهش تورم در جامعه خواهیم شد.

نویسنده: عباسی مزار
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر