27 فروردين 1402 - 09:17
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با ایبِنا مطرح کرد؛

مدیریت بازار ارز فعالیت اقتصادی را راحت‌تر می‌کند/ تمهیدات بانک مرکزی در راستای حذف دلالی ارز

مدیریت بازار ارز فعالیت اقتصادی را راحت‌تر می‌کند  تمهیدات بانک مرکزی در راستای حذف دلالی ارز
نماینده مردم سمیرم گفت: مدیریت بازار ارز بحث اشتغالزایی و رونق تولید و سرمایه گذاری را راحت‌تر می‌کند.
کد خبر : ۱۴۸۹۲۹

اصغر سلیمی، عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی در خصوص تمهیدات اخیر (داشتن حساب ارزی برای دریافت اسکناس ارز، کاهش سهمیه، محدودیت سالانه دریافت ارز با کارت ملی و ...) بانک مرکزی برای مدیریت منابع ارزی به خبرنگار ایبِنا گفت: هر کاری که دولت انجام دهد تا موضوع دلار و رانتی که در نتیجه آن به وجود آمده، برای مردم بحث برانگیز نباشد و شرایطی شکل گیرد که در نتیجه آن هیچ کس نگاه سرمایه گذاری به این ارز را نداشته باشد، مفید است.


وی در ادامه اضافه کرد: به دلیل ارتباط با دنیا دلار یکی از ارز‌هایی است که در مبادلات تجاری رد و بدل می‌شود، ولی در کشور ما به دلیل مشکلاتی که وجود دارد نگاه به آن سرمایه‌ای شده و برای گروهی حتی خرید و فروش آن به صورت یک شغل درآمده است.


این عضو کمیسیون اقتصادی در این رابطه چنین توضیح داد: در چنین فضایی که به بالا رفتن قیمت دلار توسط دلالان دامن زده می‌شود، بسیاری ازافرادی که نیازمندان واقعی به حساب می‌آیند و برای بحث تبادلات تجاری خود یا جهت انجام مسافرت باید ارز تهیه کنند، قیمت بالای آن شرایط را برای آنان سخت کرده است.


نماینده مردم سمیرم در این خصوص که به کار گرفتن این سیاست‌ها تا چه اندازه سبب خواهد شد تا واسطه گری در زمینه دلار حذف شود، اظهار داشت: بدون شک هر سیاستی که سبب شود تا واسطه گران کمتر به هدف خود برسند، مثبت است. البته باید در نظر داشت که دلالی در زمینه دلار به طور کامل حذف نخواهد شد، ولی بانک مرکزی با پیاده کردن تمهیدات اخیر و در نظر گرفتن برنامه‌های بیشتری در این زمینه می‌تواند آن را به طور کامل حذف کند.


سلیمی در این رابطه بیان کرد: بحث واردات و صادرات و فعالیت تجاری به طور کلی تحت تاثیر افزایش قیمت ارز خواهد بود. این معضل بر زندگی تمام اقشار تاثیر می‌گذارد، حتی گروهی که خریدار این کالا‌ها هم نیستند از گرانی تاثیر می‌گیرند؛ بنابراین عملیاتی کردن سیاست‌هایی در این راستا در زندگی تمام مردم تاثیر خواهد داشت و بحث اشتغالزایی و رونق تولید و سرمایه گذاری را راحت‌تر می‌کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر