17 ارديبهشت 1402 - 20:57
مدیرعامل صندوق توسعه بازار سرمایه خبر داد:

حمایت ۵ هزار میلیارد تومانی امروز از بازار سهام/ روند معاملات بورس جای نگرانی ندارد

حمایت ۵ هزار میلیارد تومانی امروز از بازار سهام  روند معاملات بورس جای نگرانی ندارد
مدیرعامل صندوق توسعه بازار سرمایه گفت: با توجه به ریزش شدید شاخص بورس، اما شرایط کلی بازار سهام مثبت ارزیابی می‌شود.
کد خبر : ۱۵۰۰۹۵

به گزارش ایبِنا، «قادر معصومی خانقاه» به افت امروز شاخص بورس اشاره کرد و گفت: با توجه به ریزش شدید شاخص بورس در بازار امروز، اما شرایط کلی بازار سهام مثبت ارزیابی می‌شود و شیب رشد شاخص بورس از ابتدای اسفند ۱۴۰۱ کمی پرشتاب بود.

مدیرعامل صندوق توسعه بازار سرمایه اظهار داشت: زمانی که بازار فارغ از ارزندگی با شیب تند رشد می‌کند، نگاه نهاد‌های بالادستی و حتی خود سهامداران با تغیر همراه می‌شود و حساسیت‌ها نسبت به روند رو به رشد بازار افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد: روند کلی بازار سهام مثبت است، اما سهامداران باید نسبت به این موضوع آگاه باشند که نوسان ذات بازار است و نباید نسبت به ریزش شدید امروز بازار نگران بود.

معصومی خانقاه ادامه داد: صندوق توسعه بازار سرمایه به عنوان صندوق حمایتی بازار هر روز که آغاز به کار می‌کند، در دو سمت عرضه و تقاضا حضور دارد.

مدیرعامل صندوق توسعه بازار سرمایه خاطرنشان کرد: وظیفه محول شده به صندوق توسعه بازار سرمایه کمک به نقدشوندگی بازار سهام است.

وی تاکید کرد: امروز اولویت فعالیت خود را برای جمع کردن صف‌های فروش گذاشتیم و پس از جمع آوری صف‌های فروش به برای انجام اقدامات حمایتی به سمت دیگر سهام رفتیم.

معصومی خانقاه تاکید کرد: صندوق‌های بازارگردانی و صندوق‌های حمایتی بازار شامل صندوق توسعه و صندوق تثبیت بازار سرمایه امروز در حدود ۵ همت خرید سهام داشته‌اند.

وی اعلام کرد: در صورتی که فردا هم روند نزولی بازار ادامه دار باشد صندوق توسعه بازار سرمایه، صندوق تثبیت و صندوق‌های بازارگردانی به حمایت از بازار ادامه خواهند داد.

معصومی خانقاه خاطرنشان کرد: امروز صندوق تثبیت بازار سرمایه از اواسط بازار به معاملات ورود کرد لذا امکان حضور بیشتر و فعال‌تر برای این صندوق میسر نشد، لکن برای روز‌های آتی در صورت نیاز صندوق تثبیت هم با قدرت بیشتری وارد عمل خواهد شد.

وی ضمن تکذیب صحبت‌های مطرح شده در خصوص دستکاری بازار توسط سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: صحبتی که با ما صورت گرفته این بوده تا نقدشوندگی در هر دو سمت افزایش یابد و دغدغه اصلی سازمان بورس و اوراق بهادار در حال حاضر اصلاح و ایجاد زیرساخت‌های فنی است.

 

منبع: ایرنا

ارسال‌ نظر
دکتر قره ویسکی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰
۰
کاش مسئولین هیچ حمایتی نکنند . بازار راه خودش را می رود و اصولاً نیاز به حمایت ندارد . حمایت از بازار موقتی هست وقتی تمام شود دوباره بازار روند قبلی را طی می کند .
بازار بدون دخالت مسئولین خیلی زودتر و سریعتر روند خودش را پیدا می کنند .
۱- در بازار سرمایه قرار نیست همه سهام پرتفو سود بالا داشته باشند
۲- در بازار سرمایه قرار نیست همه سود ببرند ..
محمدباقر شتربانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱
۰
خوب بود استفاده کردیم وتشکر
فیلم و پخش زنده
بیشتر