21 ارديبهشت 1402 - 08:44
جعفر قادری در گفتگو با ایبِنا:

خریداران کم تجربه به حوزه‌های پر ریسک وارد نشوند

نماینده مردم شیراز گفت: خریداران کم تجربه در حوزه‌های پرریسک وارد نشوند، زیرا یک شبه از عرش به فرش خواهند رسید.
کد خبر : ۱۵۰۱۷۰

جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی درباره خرید ارز از بازار غیر رسمی به خبرنگار ایبِنا گفت: حوزه‌هایی که پر ریسک هستند عموما جذابیت بیشتری برای سرمایه گذاران ایجاد می‌کنند و فعالیت در بازار ارز هم یکی از همین موارد است.


وی در همین رابطه بیان کرد: یکی از نکاتی که در رابطه با چنین حوزه‌هایی باید مورد توجه داشت، این است که هر اندازه ریسک فعالیت در بازار بیشتر باشد، همانطور که احتمال کسب سود‌های کلان در آن وجود دارد، ضرر‌های سنگین نیز محتمل است.


وی در همین خصوص اضافه کرد: برهمین اساس خریداران کم تجربه نباید در حوزه‌های پرریسک ورود پیدا کنند. همانطور که اشاره شد، حوزه‌هایی مانند ارز ممکن است یک شبه خریدار را به عرش برساند، ولی همان فرد را یک شبه از عرش به فرش خواهد کشاند.


وی در ادامه اضافه کرد: سبد دارایی‌ها باید به گونه ایی انتخاب شود که با کمترین ریسک همراه باشد. معمولا ریسک بالا برای افرادی که درآمد‌های پایینی دارند، بسیار پرخطر خواهد بود، زیرا سرمایه گذاری فرآیندی زمان‌بر است و انتظار کسب سود کلان در در کوتاه مدت اشتباه است. به عبارتی دیگر؛ برای سرمایه گذاری دربازار باید به شدت واقع‌بین و صبور بود و همین واقع بینی است که افراد را به سمت خرید ارز سوق نمی‌دهد.


نماینده مردم شیراز و زرقان در این رابطه اظهار داشت: برخی از افرادی که از دانش و اطلاعات لازم برخوردار هستند و تجربیات کافی در اختیار دارند، در زمان ریسک با مشکل کمتری روبرو می‌شوند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر