21 خرداد 1402 - 07:36
در گفتگو با ایبِنا بررسی شد؛

پیش‌بینی بورس امروز ۲۱ خرداد ۱۴۰۲

پیش‌بینی بورس امروز ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
کارشناس بازار سرمایه گفت: «کاهش نرخ دلار» تاثیر خود را بر بازار سرمایه گذاشته و سهم‌های دلاری روند ریزش قیمتی را تجربه می‌کنند.
کد خبر : ۱۵۱۵۹۷

مجتبی سلطانی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار ایبِنا گفت: حدود ۱۵ الی ۲۰ روز معاملاتی است که شاخص کل بازار سرمایه روند نامطلوبی را طی می‌کند و در حال حاضر نیز این روند ادامه دارد به طوری که در روز گذشته فشار فروش سنگین بر بازار سرمایه حاکم شد و شاخص کل بورس بیش از سه درصد ریزش کرد.


سلطانی با اشار به اینکه شوک‌هایی که بر بازار سرمایه وارد می‌شود تا زمانی که ریکاوری شود چند روز به طول خواهد انجامید، گفت: بازار سرمایه کشورمان به شدت دلاری محور است و «کاهش نرخ دلار» تاثیر خود را بر بازار سرمایه گذاشته و سهم‌های دلاری روند ریزش قیمتی را تجربه می‌کنند.


این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود که در معاملات امروز و فردا فشار فروش کاسته شود و بعد از این دو روز شاخص کل بازار سرمایه به حالت ساید در خواهد آمد.


این تحلیلگر بازار‌های مالی در مورد ارزش معاملات در روز‌های آتی گفت: به طور طبیعی زمانی که تحرکات انسانی بالا می‌رود گردش خون افزایش می‌یابد و زمانی که انسان به سکون می‌رسد، گردش خون کاهش می‌یابد. ارزش معاملات نیز مانند گردش خون عمل می‌کند، یعنی زمانی که حال بازار خوب باشد ارزش معاملات افزایش می‌یابد و زمانی که بازار روند نزولی را طی می‌کند، ارزش معاملات کاهش می‌یابد، بنابراین کاهش ارزش معاملات در روند‌های اصلاحی کاملا طبیعی است.


لازم به ذکر است در هفته گذشته شاخص کل بورس ۰.۷۵ درصد رشد کرد، اما در روز گذشته (شنبه ۲۰ خرداد) شاخص کل بازار سرمایه ۳.۲۱ درصد عقب نشست.

 

همچنین امروز عرضه اولیه گروه مالی شهر را در بازار سرمایه خواهیم داشت.


در جدول زیر معاملات دو هفته گذشته بازار سهام را مشاهده می‌کنید.

 

 

پیش‌بینی بورس امروز ۲۱ خرداد ۱۴۰۲

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
ارسال‌ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
۰
با این شرایط و اوضاع و احوال دیگه این عرضه اولیه چیه،!داشت بازار خودشو پیدا میکرد اما این عرضه اولیه کار را خراب کرد
فیلم و پخش زنده
بیشتر