12 تير 1402 - 10:16
رئیس مرکز اطلاعات مالی؛

ایران به هاب آموزش مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم تبدیل می‌شود

ایران به هاب آموزش مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم تبدیل می‌شود
در حال مذاکره با بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول هستیم تا آخرین اقدامات مبارزه با پولشویی و تروریسم در سطح جهان را دریافت کنیم.
کد خبر : ۱۵۲۵۰۲

به گزارش ایبِنا، هادی خانی رییس مرکز اطلاعات مالی وابسته به وزارت اقتصاد با بیان اینکه در بحث آموزش مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم خلا زیادی داریم، گفت: باید شیوه‌ها و دستورالعمل‌های بروز در این زمینه داشته باشیم. آموزش یکی از محور‌های مهم کاری ما است.

هم زمان در حال مذاکره با بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول هستیم تا آخرین اقدامات در حوزه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم را در سطح جهان دریافت کنیم.

وی افزود: معتقد هستم کشور ما از بسیاری از کشور‌ها در حوزه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم جلوتر است. شاید یکی از مشکلات ما این بوده است که به درستی اقدامات خودمان را تبیین نکردیم. بر این موضوع کار می‌کنیم تا اقدامات خود را در حوزه بین الملل معرفی کنیم. امیدواریم این مسئله به دفاع از حقوق کشور در مراجع بین المللی نیز کمک کند.

رئیس مرکز اطلاعات مالی تاکید کرد: یک واقعیت این است که مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم یکی از مسائل روز دنیا است که در کشور ما نیز چنین خواهد شد. افرادی که به این حوزه ورود کنند جزو افراد تأثیرگذار در کشور خواهند شد.

ایران به هاب آموزش مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم تبدیل خواهد شد

خانی تاکید کرد: اواخر سال گذشته با ورود شورای عالی مبارزه با پولشویی به حوزه آموزش، حداقل آموزش‌های مورد نیاز در دستگاه‌ها به آن‌ها ابلاغ شد. ضمن اینکه با همکاری سازمان اداری و استخدامی این آموزش‌ها به عنوان آموزش اجباری در نظر گرفته شد. اخیرا برای قضات دوره آموزشی برگزار شد. در منطقه لابراتوار آموزش مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم را داریم و تا کنون ۱۵۰۰ ساعت آموزش را در این مرکز برگزار کردیم و گواهی صادر کردیم.

وی اظهار کرد: به دنبال بروزرسانی نرم افزار‌های آموزشی هستیم و تلاش ما این است که کشور را به هاب آموزش مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم تبدیل کنیم. امروز دو کشور از ما درخواست کردند تا دوره‌های آموزشی برای آن‌ها برگزار کنیم.

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر