04 مهر 1402 - 11:03
در گفت‌وگو با ایبِنا مطرح شد؛

کاهش رشد نقدینگی و افزایش صادرات نویدبخش بهبود شرایط اقتصادی

کاهش رشد نقدینگی و افزایش صادرات نویدبخش بهبود شرایط اقتصادی
یک نماینده مجلس گفت: کاهش رشد نقدینگی از ۴۰ درصد به ۲۷.۵ درصد و رشد صادرات غیر نفتی و نفتی نوید دهنده بهبود اقتصاد کشور است.
کد خبر : ۱۵۴۱۹۲

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور در ماه‌های اخیر گفت: در ماه‌های اخیر شاهد بهبود وضعیت اقتصادی کشور در حوزه کاهش تورم و رشد صادرات بوده‌ایم.

وی افزود: امروز بازار‌های غیررسمی ارز هم کاهش نرخ دلار را در خود می‌بینند و به طور کل وضعیت موجود نشان دهنده حرکت مثبت در مسیر اقتصاد کشور است که نوید دهنده آینده روشن برای شرایط اقتصادی و معیشتی مردم است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: صادرات نفتی کشور ما با همه محدودیت‌هایی که علیه جمهوری اسلامی اعمال می‌شود رشد قابل توجهی داشته و ما شاهد رشد ۴۳ درصدی صادرات در این حوزه هستیم.

میرتاج الدینی خاطرنشان کرد: علاوه بر این در حوزه صادرات هم وضعیت خوبی داریم که این مسئله بسیار مهم و قابل توجه است چرا که درآمدهای ارزی را بیشتر می‌کند. سال گذشته حساب کالای کشور حدودا ۲۲ میلیارد دلار مازاد داشته که نسبت به سال قبل از آن حدود ۴۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: نکته بسیار مهم در شرایط کنونی کاهش رشد نقدینگی در کشور است در حالی که در ابتدای کار دولت با رشد ۴۰ درصدی در این شاخص مواجه بودیم اما تیرماه امسال به ۲۷.۵ درصد کاهش یافته است.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: امیدواریم که در ادامه مسیر نیز شاهد تداوم این وضعیت در اقتصاد کشور باشیم و در آینده‌ای نزدیک تورم تک رقمی در کشور را تجربه کنیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر