30 مرداد 1402 - 11:55

کاهش نرخ رشد نقدینگی عامل اصلی کاهش تورم

کاهش نرخ رشد نقدینگی عامل اصلی کاهش تورم
یک کارشناس اقتصادی گفت: یکی از اقدامات دولت سیزدهم کاهش رشد نقدینگی است که به افت تورم منجر شده است.
کد خبر : ۱۵۴۱۹۵

حسین محمودی اصل، کارشناس اقتصادی اظهار کرد: یکی از اقدامات دولت سیزدهم کاهش رشد نقدینگی است و کاهش رشد نقدینگی به نزول نرخ تورم منجر شده است.

محمودی اصل بیان داشت: باید دقت شود که کاهش رشد نقدینگی از محل مسدود شدن پرداخت‌ها به تولید نباشد، چرا که چرخه تولید کشور را با مشکل مواجه خواهد کرد.

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر این موضوع که بهترین روش کاهش تورم، متعادل سازی نرخ رشد نقدینگی و افزایش نرخ رشد تولید است، گفت: باید به همان اندازه‌ای که نقدینگی ایجاد کرده ایم، به همان اندازه نیز تولید تقویت شود، در این شرایط افزایش نقدینگی نه تنها به اقتصاد کشور آسیب نمی‌زند، بلکه رشد نقدینگی به بهبود وضعیت کلی کشور کمک خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در بعضی مواقع سیاست‌های انقباضی موجب خواهد شد تا کشور دچار رکود شود، در این شرایط کمبود نقدینگی تولید را آزار می‌دهد، بنابراین بهتر است تا تناسبی با حجم نقدینگی و حجم رشد تولید ایجاد کنیم.

این کارشناس اقتصادی عنوان کرد: هدایت نقدینگی به سمت تولید واقعی باید مهمترین اقدام مسئولان باشد، زیرا بخشی از منابع بانک‌ها دچار انحراف شده و این منابع به تولید کننده واقعی نمی‌رسد، در چنین شرایطی رشد نقدینگی به افزایش تورم منجر خواهد شد.

کاهش نرخ رشد نقدینگی عامل اصلی کاهش تورم

منبع: تسنیم

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر