31 مرداد 1402 - 11:04

جمع‌آوری ۲۸۰۶ قلم اطلاعات از دستگاه‌ها برای مبارزه با پولشویی

جمع‌آوری ۲۸۰۶ قلم اطلاعات از دستگاه‌ها برای مبارزه با پولشویی
معاون مرکز اطلاعات مالی گفت: با راه‌اندازی سامانه جامع و یکپارچه این مرکز ۲۸۰۶ قلم اطلاعات از دستگاه‌ها جمع‌آوری می‌شود.
کد خبر : ۱۵۴۲۴۱

به گزارش ایبِنا، علیرضا مرادی امروز در همایش ملی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم گفت: سامانه جامع و یکپارچه مرکز اطلاعات مالی تشکیل شده و ظرف ۲ سال گذشته اطلاعات از ۴۶ دستگاه اجرایی شامل ۲۸۰۶ قلم اطلاعات جمع‌آوری شد.

وی همچنین گفت: مرکز اطلاعات مالی سامانه‌ای دارد که ۱۲۰ وب سرویس باید به آن متصل شوند و ما پیگیری می‌کنیم که این پایگاه اطلاعاتی ایجاد شود و دستگاه‌ها اطلاعات مالی را در اختیار این پایگاه از طریق وب سرویس قرار دهند.

معاون مرکز اطلاعات مالی اظهار داشت: ما می‌توانیم از طریق قانونی اطلاعات را دریافت کنیم، اما اصرار داریم با گفتمان به این اطلاعات دسترسی پیدا کنیم.

به گفته مرادی، سامانه رونق به زودی راه‌اندازی می‌شود و نام کاربری و کلمه عبور در اختیار دستگاه‌ها قرار می‌دهیم و برای دستگاه‌ها وظایفی در نظر گرفته‌ایم که باید اطلاعات را در اختیار سامانه رونق قرار دهند و نحوه پیشرفت پروژه‌های دستگاه‌ها را از این طریق گزارش دهند.

در این همایش همچنین ذبیح‌الله خداییان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز گفت: شورای عالی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم با حضور سه قوه تشکیل شده و علاوه بر دولت، دادستان کل کشور، رئیس سازمان بازرسی کل کشور و ۳ نماینده مجلس، اطلاعات سپاه و اطلاعات فراجا در آن حضور دارند و مصوبات این شورا برای همه دستگاه‌ها لازم‌الاجرا است.

خداییان همچنین گفت: از جمله ویژگی‌های جرم پولشویی این است که افراد یقه سفید در آن دخیل هستند. این افراد معمولاً باهوش هستند و با اطلاعاتی که در مورد بانکداری، حسابداری و حقوق (قوانین) دارند، اقدام به پولشویی می‌کنند که پولشویی منجر به بی‌ثباتی و اختلال در اقتصاد کشور می‌شود.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر