04 شهريور 1402 - 16:09
در گفت‌وگو با ایبِنا مطرح شد؛

وقتی تولید با تسهیلات بانکی جان می‌گیرد/ «فرهیختگان زرنام» در نوبت عرضه اولیه

وقتی تولید با تسهیلات بانکی جان می‌گیرد  «فرهیختگان زرنام» در نوبت عرضه اولیه
امسال به دلیل این که شرایط تولیدی بهتری داریم صادرات را به دو برابر افزایش خواهیم داد.
کد خبر : ۱۵۴۲۵۵

حمیدرضا دلاوری، مدیر عامل شرکت پژوهشی فرهیختگان زرنام در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا اظهار کرد: شرکت پالایشگاه غلات زر در سال ۹۲ با شرکت فرهیختگان زرنام شروع به فعالیت کرد، شرکت فرهیختگان زرنام پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار است که در نوبت صف عرضه اولیه قرار دارد و هنوز عرضه اولیه آن محقق نشده است.


دلاوری گفت: تولیدات این شرکت بر پایه استحصال ذرت است و انواع محصولات مانند روغن، پروتئین، نشاسته‌های اصلاح شده، شیرین کننده‌های طبیعی و ... را استخراج می‌کنیم.


مدیر عامل شرکت پژوهشی فرهیختگان زرنام بیان داشت: در گذشته تسهیلاتی را از بانک صنعت و معدن برای افزایش تولید دریافت کرده بودیم که در حال حاضر آن را تسویه کرده‌ایم. در چند وقت گذشته ما به تامین مالی‌های کوتاه مدت نیاز داشته ایم که به شکل‌های مختلف منابع آن را تامین کرده ایم.


وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۰ طرح توسعه‌ای داریم که منابع آن از محل سود شرکت‌ها تامین خواهد شد و ما هر مقدار سودی را که بدست بیاوریم، سرمایه گذاری می‌کنیم.


دلاوری تصریح کرد: ما در سال گذشته به روش‌های مختلف به دنبال تامین مالی بودیم، مانند اوراق گام، فکتورینگ و تامین مالی زنجیره ای، این روش‌های تامین مالی را از طریق بانک شهر پیگیری می‌کردیم. به دلیل این که تصمیم ما این بود که در قرار داد به عنوان فروشنده عمل کنیم، اما خریداران از پیشنهاد ما استقبال نکردند، در نتیجه نتوانستیم از این روش‌ها تامین مالی کنیم. البته نیمی از تامین مالی از محل تسهیلات بانکی بوده و بخشی دیگر از آورده سهام داران محقق شده است.


وی افزود: ما در گذشته برای تامین ارز واردات مشکل داشتیم، اما در حال حاضر این مشکل مرتفع شده است و تامین ارز به خوبی پیش می‌رود.


دلاوری در پایان تاکید کرد: برخی از محصولات ما دانش بنیان است و ارزش بالایی دارد و این محصولات را به اروپا و روسیه صادرات داریم، با این حال عمده صادرات محصولات ما به کشور‌ها همسایه و خاورمیانه است. در سال گذشته با این که رویکرد صادراتی نداشته ایم، موفق شدیم ۱۲ میلیون دلار درآمد صادراتی کسب کنیم و امسال به دلیل این که شرایط تولیدی بهتری داریم صادرات ما به دو برابر خواهد رسید.

 

لازم به ذکر است که شرکت پالایشگاه غلات زر و شرکت فرهیختگان زرنام با تسهیلات بانکی جان گرفته و رشد کرده اند و به این جا رسیده اند، اما عده معدودی با شنیدن یک خبر ناخوشایند در یکی از هزاران شعب بانکی، شروع به تخریب کلیت نظام بانکی کشورمان می‌کنند، این در حالی است که ۸۵ درصد تامین مالی کشور بر دوش سیستم بانکی است و اغلب شرکت‌هایی که در طول زمان رشده کرده اند با اتکا به تسهیلات بانکی به اوج رسیده اند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر