01 شهريور 1402 - 11:53

استاندارد اند پورز رتبه بانک‌های ایالات متحده را کاهش داد

استاندارد اند پورز رتبه بانک‌های ایالات متحده را کاهش داد
به دلیل هزینه‌های مالی بالا و مشکلات پیش روی بخش املاک تجاری، استاندارد اند پورز رتبه اعتباری خود را برای بانک‌های آمریکا کاهش داد.
کد خبر : ۱۵۴۲۸۳

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، استاندارد اند پورز گلوبال رتبه اعتباری و چشم انداز تعدادی از بانک‌های منطقه‌ای ایالات متحده را کاهش داد و گفت که افزایش هزینه‌های تامین مالی و مشکلات در بخش املاک تجاری احتمالاً قدرت اعتباری بانک‌های ایالات متحده را تحت تاثیر قرار خواهد کرد.

افزایش بی امان نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا، هزینه‌های سپرده را برای بانک‌ها افزایش داد و آن‌ها را مجبور به پرداخت نرخ‌های بهره بالاتر برای جلوگیری از متوسل شدن سپرده گذاران به جایگزین‌های با بازده بالاتر کرد.

استاندارد اند پورز رتبه اعتباری خود را از Associated Bank  و Valley National به دلیل وجود ریسک‌های تامین مالی و افزایش اتکای آن‌ها به سپرده‌های واسطه، کاهش داد؛ و همچنین رتبه بانک‌های UMB Financial (یو ام بی فایننشال)، Comerica (کومیرکا) و KCorp (کا کروپ) را به دلیل افزایش خروج سپرده‌ها و افزایش نرخ بهره، کاهش داد.

سهام KCorp یک درصد سقوط کرد، در حالی که UMB Financial (یو ام بی فایننشال)، Comerica و Associated Bank (آسوشویتد بانک) بین ۰.۳ تا ۰.۸ درصد سقوط کردند.

استاندارد اند پورز همچنین چشم انداز خود را برای S&T (اس اند تی) و River City Banks (ریور سیتی بانک) به دلیل افزایش مواجهه آن‌ها با بخش املاک تجاری از "پایدار" به "منفی" کاهش داد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر