13 شهريور 1402 - 16:54
افقه در گفت‌وگو با ایبِنا مطرح کرد:

دریافت ارز اربعین با هزینه کمتر و آسایش بیشتر

دریافت ارز اربعین با هزینه کمتر و آسایش بیشتر
یک اقتصاددان گفت: امیدواریم این روندی که بانک مرکزی در عرضه ارز اربعین اتخاذ کرده برای کل مبادلات ارزی انجام شود.
کد خبر : ۱۵۴۷۹۱

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ نظام بانکی با اقداماتی مانند فعالیت شعب کشیک، استفاده از ۱۸۰۰شعبه ۶ بانک بزرگ کشور و شعب روستایی پست بانک و استفاده از پلتفرم‌های مجازی مانند بله و روبیکا به ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر ارز اربعین پرداخت کرد که این میزان نسبت به سال گذشته افزایش ۴ برابری داشته است. 

 

مرتضی افقه؛ اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا؛ با بیان اینکه امسال زائران می‌توانستند ارز خود را از اپلیکیشن‌های بله و روبیکا دریافت کنند، گفت: هرچه استفاده از امکانات و بستر‌های مجازی و الکترونیک در شبکه بانکی افزایش پیدا کند رسیدگی به امور متقاضیان و مشتریان آسان می‌شود امسال زائران با استفاده از پلتفرم‌های بله و روبیکا بدون صف و در مدت زمان کوتاه ارز خود را دریافت کردند.


وی افزود: نمونه موفق استفاده از بستر مجازی برای تسهیل رسیدگی به امور مردم را می‌توان در خرید ارز اربعین مشاهده کرد البته در کنار گسترش تکنولوژی باید تخصص کارگزاران نیز افزایش پیدا کند.

 

این اقتصاددان با اشاره به این موضوع که با استفاده از بستر‌های مجازی هزینه افراد کمتر می‌شود بیان کرد: ما امیدواریم این روندی که بانک مرکزی در عرضه ارز اربعین اتخاذ کرده برای کل مبادلات ارزی انجام شود، چون استفاده از بستر‌های مجازی هزینه مبادله را کاهش می‌دهد.

 

 وی افزود: هرچه هزینه مبادلات بیشتر باشد کالایی که به دست فرد می‌رسد گران‌تر خواهد بود بنابراین هرچه از تکنولوژی در مبادلات استفاده کنیم به نفع مردم خواهد بود.

 

این کارشناس مسائل اقتصادی بیان کرد: امسال بانک مرکزی به علت داشتن ارز‌های مختلف توانست تمام نیاز‌های متقاضیان را به دینار جواب دهد، اما اگر شبکه بانکی به متقاضیان دلار می‌داد آن‌ها باید دلار را به دینار تبدیل می‌کردند و متحمل دو هزینه می‌شدند، اما، چون بانک مرکزی به مقدار کافی دینار در اختیار دارد زائران توانستند به صورت مستقیم ارز کشور مقصد را دریافت کنند در این شرایط زائران با هزینه کمتر و آسایش بیشتر عازم کربلا شدند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر