با انتظار افزایش نرخ بهره

طلا به کمترین قیمت یک ماه اخیر رسید

طلا به کمترین قیمت یک ماه اخیر رسید
بازار طلا جهانی متاثر از احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا، در کمترین قیمت‌های یک ماه اخیر مبادله شد.
کد خبر : ۱۵۵۴۸۶

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز؛ بازار‌ها خود را برای سناریو افزایش نرخ بهره در آمریکا آماده می‌کنند، بازار طلا جهانی نیز متاثر از وضع موجود، در کمترین قیمت‌های یک ماه اخیر مبادله شد.


نرخ بازار لحظه‌ای انس طلای جهانی، پس از شکستن آستانه ۱۹۰۰ دلار و با کاهش ۰.۲۵ درصدی در قیمت ۱۸۹۷.۱ دلار آرام گرفت. در همان روز، بازار آتی طلا جهانی نیز با کاهش ۰.۲۶ درصدی به قیمت ۱۹۱۴.۸ دلار به ازای هر اونس رسید.


دلار در ۱۰ ماهه اخیر همچنان در میان سایر اسکناس‌های رایج دنیای قوی‌ترین است. بازدهی اوراق خزانه آمریکا نیز با بازدهی بالاتر، منتظر افزایش نرخ‌های بهره شده است.


نییل کشکری، رئیس بانک مینیاپلیس، گفت: احتمال ۴۰ درصدی برای افزایش نرخ‌های بهره توسط بانک مرکزی آمریکا وجود دارد، که در راستای کنترل تورم است.

افزایش نرخ‌های بهره دلار می‌تواند خریداران سایر دارایی‌های بدون بازده بهره دلاری را سرخورده کرده و بدین طریق ارزش دلار را احیا و حفظ نماید.


‏یک استراتژیست بازار IG عنوان داشت؛ بنظر می‌رسد بازار توجهش را به سوی افزایش نرخ‌های بهره معطوف کرده و جایگاه پناهگاه امن طلا و فلزات گرانبها را نادیده می‌گیرد. بنظر انتظار برای انتشار آمار تورم و بیکاری در روز‌ها و هفته‌های آتی می‌تواند به تحلیل‌های میان مدت کمک کند.


‏شاخص هزینه‌های مصرف شخصی یا PCE، که شاخص مورد علاقه بانک مرکزی آمریکاست، در روز جمعه منتشر خواهد شد. وزارت کار نیز با انتشار آمار‌های ماهانه بیکاری و شاخص قیمتی مصرف کننده یا CPI تا ششم و دوازدهم اکتبر خبر داد.


‏در فلزات گرانبها؛ قیمت هر اونس نقره با کاهش ۰.۵۸ به ۲۲.۷ دلار رسید و قیمت اونس پلاتین نیز با سقوط ۳.۴۴ درصدی به ۹۲۲.۷ دلار نکول کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر