ایبنا بررسی کرد؛

آخر هفته طلایی، خلاصه تحرکات بازار جهانی در هفته گذشته

آخر هفته طلایی، خلاصه تحرکات بازار جهانی در هفته گذشته
در گزارش هفته اخیر تورم هزینه مصرف خانوار، تورم فصلی آمریکا افزایشی بود؛ اما همچنان بازار طلا جهانی به روند نزولی خود ادامه داد.
کد خبر : ۱۵۵۶۳۳

به گزارش خبرنگار ایبنا، با توجه به جلسات برگزار شده در ۱۹ و ۲۰ سپتامبر، بانک مرکزی آمریکا تصمیم به افزایش و بالا نگهداشتن نرخ‌های بهره، حول ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد، در ماه‌های آتی گرفت. بدین ترتیب، بازار جهانی طلا نیز متاثر از این اقدام، روند نزولی شدیدی را آغاز کرد

 

آخرین نرخ بازار لحظه‌ای انس طلا جهانی در هفته‌ای که گذشت، با کاهش ۳.۶۴ درصدی نسبت به هفته قبل، در قیمت ۱۸۴۹.۱ دلار قرار گزارش شد. بالاترین و پایین‌ترین قیمت معامله شده انس طلا جهانی در هفته جاری نیز به ترتیب؛ ۱۹۲۹.۸ و ۱۸۴۶.۶ دلار بود.

 

بازار قرارداد‌های آتی طلای جهانی نیز با کاهش ۳.۳۴ درصدی به قیمت پایانی ۱۸۶۴.۶ دلار به ازای هر انس رسید. بالاترین و پایین‌ترین قیمت انس قرارداد آتی طلا در هفته جاری هم به ترتیب؛ ۱۹۲۹.۶ و ۱۸۶۲.۹ بود.

 

گرچه برخی از استراتژیست‌های بازار توصیه‌هایی در خصوص جایگاه مهم پناهگاه امن دارایی‌هایی همچون طلا یا صبر بیشتر برای مشاهده آمار‌های تورم، بیکاری و رشد آمریکا داشتند، اما بنظر می‌رسد واکنش اکثریت بازیگران بازار به افزایش‌های نرخ بهره جدی است.

 

پس از اتخاذ موضع جنگ طلبانه بانک مرکزی آمریکا در بازار طلا، قیمت شمش تا انتها ماه سپتامبر، ۴.۶ درصد و در چهار ماهه اخیر ۳.۶ درصد سقوط کرده است.

 

دربخش فلزات گرانبها؛ قیمت هر انس نقره با سقوط ۵.۴۸ درصدی به قیمت ۱۸.۲۳ دلار در پایان هفته رسید. بالاترین و پایین‌ترین قیمت معامله شده انس نقره در هفته جاری به ترتیب؛ ۱۹.۳۲ و ۱۸.۱۵ دلار بوده است. قیمت جهانی انس پلاتین نیز با افت ۱.۷۴ درصدی به ۷۴۹.۶ دلار در پایان هفته رسید. همچنین بالاترین و پایین‌ترین قیمت معامله شده انس پلاتین در هفته جاری به ترتیب؛ ۷۶۳.۳ و ۷۳۲.۵ دلار بوده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر