07 آبان 1402 - 14:17

۴۰۸ هزار میلیارد تومان درآمد‌های مالیاتی در ۷ ماه امسال وصول شد

۴۰۸ هزار میلیارد تومان درآمد‌های مالیاتی در ۷ ماه امسال وصول شد
از ابتدای امسال تا پایان مهر ۴۰۸ هزار و ۹۳۷ میلیارد تومان درآمد مالیاتی در منابع مالیات‌های مستقیم و کالاها و خدمات وصول شده است
کد خبر : ۱۵۶۶۶۰

به گزارش ایبنا؛ مجتبی امیری، رییس گروه برنامه‌ریزی و آمار‌های سازمان مالیاتی کشور گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۱ درصدی و نسبت به تحقق بودجه رشد ۹۴ درصدی نشان می‌دهد.

وی افزود: در مدت مشابه پارسال رقمی بیش از ۲۰۷ هزار میلیارد تومان وصولی مالیات بود که امسال شاهد روند رو به رشد در وصول مالیات هستیم.

رییس گروه برنامه‌ریزی و آمار‌های سازمان مالیاتی کشور با بیان اینکه سهم مالیات‌های مستقیم از این رقم ۲۶۰ هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۶۹ هزار میلیارد تومان بوده است، رشد ۵۴ درصدی نشان می‌دهد.

امیری ادامه‌داد: ۱۴۸ هزار میلیارد تومان از مجموع وصولی درآمد‌ها سهم کالا‌ها و خدمات است؛ این آمار نیز نسبت به مدت مشابه رشد ۴۶ درصدی نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه بیشترین سهم مالیات وصولی به مالیات‌های مستقیم اختصاص دارد، گفت: مالیات اشخاص حقوقی با حدود ۴۰ درصد و مالیات اشخاص حقوقی غیردولتی حدود ۳۶ درصد بیشترین سهم در مالیات را شامل می‌شوند همچنین مالیات مشاغل هشت درصد و مالیات کارکنان بخش خصوصی و عمومی حدود ۱۰ درصد از کل مالیات است.

رییس گروه برنامه‌ریزی و آمار‌های سازمان مالیاتی کشور تاکید کرد: مالیات بر واحد‌های مسکونی گران قیمت (با احتساب عرصه و اعیان) کمترین سهم مالیات وصولی را دارد که در دولت سیزدهم و با تصویب مالیات بر عایدی سرمایه، به دنبال تحقق سهم این مالیات هستیم.

وی خاطرنشان‌کرد: دولت سیزدهم با هوشمندسازی نظام مالیاتی و با تاکید بر شفاف‌سازی، از مالیات ستانی سنتی که مبتنی بر چانه‌زنی بود به سمت مالیات‌ستانی با تکیه بر داده‌محوری حرکت کرده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر