10 آبان 1402 - 14:00
ایبنا بررسی کرد؛

۷۱ درصد تعهد شبکه بانکی در پرداخت وام ازدواج انجام شد/ اعطای ۱۲۸ همت وام حمایتی

۷۱ درصد تعهد شبکه بانکی در پرداخت وام ازدواج انجام شد  اعطای ۱۲۸ همت وام حمایتی
از ابتدای سال تا کنون بیش از ۷۱ درصد تسهیلات تکلیفی وام ازدواج توسط شبکه بانکی پرداخت شده است.
کد خبر : ۱۵۶۷۸۸

به گزارش خبرنگار ایبنا، شبکه بانکی در حالی از ابتدای سال جاری تاکنون  تسهیلات ۱۲۸ هزار میلیارد تومانی ازدواج و فرزندآوری را پرداخت کرده که قبل از سال ۱۴۰۲ صف وام ازدواج باعث نارضایتی متقاضیان و همچنین تذکر مسئولان شده بود.

 

بر اساس آمار بانک مرکزی از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج به ۵۰۰ هزار نفر پرداخت شده است. این در حالی است که تکلیف شبکه بانکی برای پرداخت تسهیلات حمایتی ازدواج ۱۴۲ هزار میلیارد تومان است؛ در واقع تاکنون بیش از ۷۱ درصد تسهیلات تکلیفی وام ازدواج توسط شبکه بانکی پرداخت شده است.

 

پرداخت تسهیلات فرزندآوری هم به میزان ۲۷ هزار میلیارد تومان به ۴۴۰ هزار نفر پرداخت شده است.

 

از زمستان سال گذشته که محمدرضا فرزین، وارد ساختمان شیشه‌ای میرداماد شد توجه به تسهیلات حمایتی و خرد را در اولویت شبکه بانکی اعلام کرد. پرداخت بیش از ۷۰ درصد از تکلیف تسهیلات ازدواج در هفت ماهه ابتدایی امسال نشان می‌دهد شبکه بانکی اهتمام لازم برای پرداخت این نوع تسهیلات را دارد.

 

همچنین بانک مرکزی نظارت خود را در شعب بانک‌ها افزایش داده تا پرداخت وام‌های حمایتی تسهیل شود و از سوی دیگر پرداخت تسهیلات حمایتی با یک ضامن را پیگیری می‌کند و در حال انجام است؛ در حالی که قبلا این تسهیلات با دو ضامن رسمی دولتی پرداخت می‌شد.

 

فرزین؛ رئیس کل بانک مرکزی در این باره گفته نظام بانکی به دلیل اینکه بار اصلی تامین مالی کشور را بر عهده دارد تحت فشار است. همچنین موضوع تامین مالی خرد و قرض‌الحسنه هم به صورت تکلیفی و هم غیر تکلیفی مسئولیت شبکه بانکی را در حوزه اقتصاد سنگین‌تر می‌کند، اما تاکید ما بر پرداخت این تسهیلات به مردم در کمترین زمان و با بیشترین رضایت است. وی همچنین تاکید کرده با توجه به اینکه کمترین نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی (NPL) مربوط به تسهیلات خرد است بانک‌ها می‌توانند تا حد امکان در دریافت تضامین و اعتبارسنجی با مشتریان همکاری کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر