19 دی 1402 - 19:08
مدیرعامل شاپرک مطرح کرد؛

شاپرک مسئول مبارزه با قاچاق نیست/ امکان سواستفاده از نظام کارمزد از بین رفته است

شاپرک مسئول مبارزه با قاچاق نیست  امکان سواستفاده از نظام کارمزد از بین رفته است
نظام کارمزد تغییر کرده، امکان سو استفاده از آن از بین رفته و اجرایی شدن فاز سه اصلاح نظام کارمزد این شرایط را بهبود بخشیده است.
کد خبر : ۱۵۹۱۷۰

به گزارش خبرنگار ایبنا، فرهاد فائز؛ مدیرعامل شاپرک در نشست تخصصی دغدغه بازیگران زنجیره صنعت پرداخت که شرکت شاپرک در نهمین نمایشگاه تراکنش ایران میزبان آن بود، اظهار کرد: در شاپرک هر ماه بولتن اقتصادی منتشر می‌کنیم و آن را در اختیار همه قرار می دهیم و پر از حرف‌هایی که امید را در صنعت پرداخت را نشان می‌دهد و از هر صفحه آن یک امیدی تبلور پیدا می کند؛ صنعتی که هر ایرانی هر روزه با آن درگیر می‌شود و می‌توانند در دو ثانیه خدمات دریافت کنند.

وی با اشاره به این که ماهانه ۴ میلیارد تراکنش صورت می‌گیرد و هزار میلیارد تومان گردش مالی توسط این شبکه دست به دست می‌شود، اظهار کرد: بنده به کسب و کار توجه ویژه‌ای دارم و همه چیز را ابتدا از منظر کسب و کار می‌بینم. آنچه بیم اصلی این صنعت است وضع اقتصادی نامناسبی است که دارد و متناسب با خدماتی که ارائه می‌دهد از ان قدردانی نمی‌شود.

فائز با بیان اینکه این اقتصاد ضعیف صنعت پرداخت به پدیده پوز‌های قاچاق، پدیده کار‌های نامتعارف برای جذب مشتری، افزایش مهاجرت و سختی جذب نیروی انسانی ماهر و در آخر نوآوری پائین این صنعت منجر شده است، تاکید کرد: باید از نظر زیر ساختی و نواوری بیشتر قوی شویم تا بعد از رفع تحریم‌ها هم بتوانیم پاسخگوی نیازها باشیم و به دنیا وصل شویم. 

 

مدیرعامل شاپرک در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نظام کارمزد عوض شده و امکان سو استفاده از آن از بین رفته است و اجرایی شدن فاز سه اصلاح نظام کارمزد این شرایط را بهبود بخشیده است. در حال حاضر ۹۸ درصد صنوف تحت نظام کارمزد جدید قرار گرفتند و۷۵ درصد ترمینال‌های موجود نیز با این نظام جدید هستند. 

 

وی افزود: هر شرکت psp که بخواهد تاسیس شود باید یک همت پول بیاورد این در حالی است که هر دستگاه پوز در بهترین شرایط می‌تواند ۱۹۰ هزار تومان برای صاحب پوز کارمزد بیاورد و با تمام هزینه‌ها بعید است که بیش از ۱۰۰ هزار تومان برایش بماند. 

 

مدیرعامل شاپرک فائز با اشاره به cash back در صنعت پرداخت گفت: اتفاق خوبی رخ داده و آن اینکه مرامنامه‌ای بین شرکت‌های psp امضا شده که cash back نکنند که امیدواریم پایبند باشند و این کار را به سرانجام برسانند. 

 

فائز در پایان گفت: متاسفانه پوزهای قاچاق در کانال های تلگرامی رسما تبلیغ می شوند؛ در حالی که نهاد اصلی مبارزه با قاچاق در این حوزه فراموش شده است و همه انرژی را روی شاپرک گذاشته‌ایم که درست نیست.  در حوزه قاچاق شاپرک مسئول قاچاق نیست و قاچاق سازمان مربوط به خودش را دارد، دیده شده است که برخی افراد رسما تبلیغ فروش پوز قاچاق را می‌کنند. در این مورد باید اشاره کنم که ۹۰ درصد پوز‌ها sml هستند و توسط سازمان ملی مقررات تایید می‌شوند. همچنین با توجه به اهمیت مسئله پوز‌های قاچاق، شرکت شاپرک یک کارگروه تشکیل داد و نماینده پی اس پی هم حضور دارند تا مانع قاچاق در این حوزه شویم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر