محمدی خبرداد:

بروزرسانی جدید پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان اعمال شد/ ۶۰ هزار خانوار جدید مشمول دریافت یارانه معیشتی شدند

بروزرسانی جدید پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان اعمال شد  ۶۰ هزار خانوار جدید مشمول دریافت یارانه معیشتی شدند
رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان از اعمال بروزرسانی جدید پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان خبرداد.
کد خبر : ۱۵۹۳۱۵

به گزارش ایبنا، «علیرضا محمدی» ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: براساس تکلیف قانونی بودجه سال ۱۴۰۲ و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دی ماه سال جاری با عنایت به وسع سنجی جدید خانوار‌ها و براساس آخرین آمار و اطلاعات ثبتی و متقن از دستگاه‌های متولی، اطلاعات خانوار‌ها بروز‌رسانی شد.

وی افزود: آن دسته از افرادی که در یک سال گذشته به دلایلی مختلف نسبت به دهک‌بندی اعتراض داشتند در این مرحله ضمن بررسی و بهبود در روش وسع سنجی خانوار‌ها و اعمال داده‌های جدید، دهک فعلی افراد مشخص و تعیین شده است.

محمدی تغییرات و جابه جایی افراد در دهک‌های مختلف در آمدی را بسیار اندک عنوان و اضافه کرد: در محدوده صرفاً دو صدک بالایی یعنی صدک ۹۹ و ۱۰۰ تغییرات ملموس است که براساس بروز‌رسانی جدید ۶۰ هزار خانوار جدید مشمول دریافت یارانه معیشتی شدند و ۶۰ هزار خانوار جدید دیگر نیز به دهک دهم و صدک‌های بالایی اضافه و مشمول دریافت یارانه نمی‌شوند.

وی تعداد افراد هر صدک را تقریباً ۲۹۰هزار خانوار دانست و گفت:طبق قانون بودجه ۱۴۰۲ بند "د" تبصره ۱۷ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است هر ۶ ماه یک بار دهک درآمدی خانوار‌ها را بروز‌رسانی کند و بر اساس رفتار مالی افراد و شاخص‌های مختلف رفاهی تغییرات حاصل می‌شود.

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان ضمن تکذیب اخبار منتشر شده در رسانه‌ها و فضای مجازی تاکید کرد:هر گونه شایعه و خبری در زمینه حذف دهک‌های هشتم و نهم درآمدی صحت ندارد و خلاف واقعیت است.

برچسب ها: یارانه تعاون کارا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر