24 دی 1402 - 12:28
رئیس کل بانک مرکزی مطرح کرد؛

اعلام سیاست‌های جدید بانک مرکزی در حوزه طلا/ سکه تمام جدید و بدون تاریخ وارد بازار می‌شود

اعلام سیاست‌های جدید بانک مرکزی در حوزه طلا  سکه تمام جدید و بدون تاریخ وارد بازار می‌شود
رئیس کل بانک مرکزی از ضرب و عرضه سکه‌های جدید بانک مرکزی خبر داد و گفت: معاملات شمش طلا از چهارشنبه در مرکز مبادله آغاز می‌شود.
کد خبر : ۱۵۹۳۲۹

به گزارش خبرنگار ایبنا؛ محمدرضا فرزین؛ رئیس کل بانک مرکزی در جریان بازدید از مرکز نشر اسکناس و ضرب سکه بانک مرکزی با اعلام سیاست‌های جدید این بانک در حوزه طلا و سکه با بیان اینکه بانک مرکزی به دنبال تعدیل قوانین مربوط به واردات طلای کشور است؛ اظهار کرد: تلاش ما بر این است که ذخایر طلای کشور افزایش یابد که اقدامات اخیر نیز باعث افزایش ذخایر ارز و طلای کشور شده است. با توجه به این موضوع، تصمیم جدید بانک مرکزی این است که از چهارشنبه طلا در مرکز مبادله ایران عرضه شود.

 

او افزود: سکه جدیدی در دستور کار مرکز نشر اسکناس و ضرب سکه بانک مرکزی است که به زودی به بازار عرضه می‌شود؛ سکه‌های جدید بدون تاریخ و به صورت تمام بهار آزادی با طرح جدید ضرب شده است.

 

اعلام سیاست‌های جدید بانک مرکزی در حوزه طلا/ سکه تمام جدید و بدون تاریخ وارد بازار می‌شود

 

رئیس کل بانک مرکزی تأکید کرد: از امروز عرضه طلا به بازار افزایش می‌یابد که این افزایش عرضه از طریق ضرب سکه‌های جدید و عرضه سکه‌های قبلی انجام می‌شود.

 

فرزین با تأکید براینکه سکه‌های جدید بانک مرکزی با با سکه‌های قبلی ضرب شده تفاوت‌هایی دارد، تصریح کرد: توان ضرب روزانه ۲۰ هزار سکه را داریم و فعلا با ضرب سکه تمام بهار آزادی، کار را شروع می‌کنیم.

 

وی ادامه داد: مرکز مبادله ایران علاوه بر ارز، بستر مبادله طلا هم است و برنامه ما تقویت این مرکز خواهد بود. در حال حاضر قصد عرضه شمش در مرکز مبادله را داریم که مقررات آن در روز‌های اخیر نهایی شده و درباره عرضه سکه در آینده تصمیم گیری خواهیم کرد.

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر