ونزوئلا اکسون آمریکا را تهدید کرد

ونزوئلا اکسون آمریکا را تهدید کرد
ونزوئلا اعلام کرد به طرح‌ شرکت آمریکایی اکسون موبیل برای حفاری در منطقه مورد مناقشه اسکیبو در سواحل گویان، قاطعانه پاسخ خواهد داد.
کد خبر : ۱۶۰۲۹۱

به گزارش ایبنا، ولادیمیر پادرینو، وزیر دفاع ونزوئلا در پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» اعلام کرد طرح اکسون برای حفر چاه‌های اکتشافی در منطقه مورد مناقشه، با پاسخی متناسب، قوی و درست، مواجه خواهد شد.

پادرینو گفت این منطقه، یک فضای دریایی است که مشروعا به ونزوئلا تعلق دارد.

آلیستر روتلج، رئیس اکسون گویانا اعلام کرده است این غول نفتی، چاه‌های جدیدی را در غرب اکتشاف لیزا و نزدیک به آب‌های سرزمینی ونزوئلا، حفر خواهد کرد. وی گفت: این اختلاف، مانع فعالیت در طرح‌های ما نمی‌شود.

پادرینو نوشت: اگر اکسون موبیل یک شرکت امنیتی خصوصی به نمایندگی از فرماندهی جنوبی و یک شاخه کوچک در دولت گویان داشته باشد، برای آن‌ها خوب است، اما در فضای دریایی که مشروعا به ونزوئلا تعلق دارد، پاسخی متناسب، قوی و درست دریافت خواهند کرد.

مناقشه بر سر منطقه اسکیبو، از زمان کشف نفت در آن توسط شرکت اکسون موبیل در سال ۲۰۱۵، تشدید شده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، گویان و ونزوئلا بیش از یک قرن است بر سر وضعیت منطقه مورد مناقشه، اختلاف دارند. تنش‌ها در اواخر سال ۲۰۲۳ شعله ور شد، اما رهبران هر دو کشور در اواخر ماه میلادی گذشته توافق کردند در نشستی با میانجی گری برزیل، از تشدید تنش جلوگیری کنند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: ونزوئلا تحریم نفت
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر