پس از عملیات دریای سرخ؛

کریدور زمینی روسیه فعال می‌شود؟

کریدور زمینی روسیه فعال می‌شود؟
حمل و نقل کالا از چین به اروپای شمالی از طریق مسیر‌های دریایی جایگزین از ۷ تا ۱۰ روز به ۵۰ تا ۵۵ روز افزایش یافته است.
کد خبر : ۱۶۱۳۱۱

به گزارش خبرنگار ایبنا؛ روزنامه فایننشال تایمز نوشت که از زمان آغاز عملیات نیرو‌های مسلح یمن در دریای سرخ علیه شناور‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی و کشتی‌های اسرائیلی، تقاضا برای حمل کالا از آسیا به اروپا از طریق خط ریلی روسیه به طور متوسط ​​۳۰% افزایش یافته است.

 

شرکت کشتیرانی DHL آلمان در همین رابطه اعلام کرده از زمانی که کشتی‌های کانتینری پس از آغاز عملیات دریای سرخ  اقدام به انتخاب مسیر‌های جایگزین کرده‌اند، درخواست‌ برای حمل کالا از خط راه آهن روسیه ۴۰% افزایش یافته است.

 

همزمان، شرکت ریل بریج کارگو (Rail Bridge Cargo) هلند نیز اعلام کرد که ترافیک حمل و نقل ریلی از طریق روسیه ۳۱% افزایش یافته است. این شرکت پس از آغاز جنگ اوکراین اعلام کرده بود که از قلمرو روسیه و بلاروس برای حمل و نقل کالا بین آسیا و اروپا اجتناب خواهد کرد.

 

فایننشال تایمز همچنین گزارش داد که حمل و نقل کالا از چین به اروپای شمالی از طریق مسیر‌های دریایی جایگزین از ۷ تا ۱۰ روز به ۵۰ تا ۵۵ روز افزایش یافته است. این در حالی است که حمل کالا با قطار از طریق روسیه از شهر «چنگدو» در چین به شهر «دویسبورگ» در آلمان فقط ۳۰ روز است.

 

برخی از شرکت‌های لجستیکی نیز یک «مسیر جنوبی» را پیشنهاد داده‌اند که روسیه را دور می‌زند و از قزاقستان، آذربایجان و ترکیه عبور می‌کند. این مسیر شامل یک گذرگاه کشتی از طریق دریای خزر است، اما زمان تحویل بیشتر از مسیر کشتی کانتینری بین چین و اروپا است و عمدتاً برای حمل و نقل کالا از کشورهای آسیای مرکزی نظیر ازبکستان استفاده می شود.

برچسب ها: دریای سرخ یمن
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر