خنجر یمنی در قلب اقتصاد کشور حامی اسرائیل

خنجر یمنی در قلب اقتصاد کشور حامی اسرائیل
شرکت «S&P Global» اخیراً نظرسنجی از تولیدکنندگان اروپایی انجام داده که حاوی نتایج جالبی است. این شرکت در زمینه تجزیه و تحلیل مالی فعال است.
کد خبر : ۱۶۰۰۷۲

به گزارش ایبنا؛ نظرسنجی  شرکت تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی «S&P Global» در این هفته منتشر شد که نشان می‌دهد که اقتصاد انگلیس به دلیل اختلالات حمل و نقل در دریای سرخ بیشترین ضربه را  در میان همتایان اروپایی خود خورده است.

 

در این نظرسنجی مشخص شده است ۱۲% صاحبان صنعت در انگلیس اعلام کرده‌اند که زمان تحویل [مواد اولیه و کالا] تحت تأثیر قرار گرفته است، زیرا شرکت‌های کشتیرانی مجبور به تغییر مسیر از دریای سرخ به اطراف دماغه امیدنیک آفریقا شده‌اند. این عدد در یونان ۹٪ و در فرانسه و آلمان ۸ ٪ بوده است.

 

به نقل راشاتودی،  تحلیلگران «S&P Global» در این رابطه می‌گویند: تجزیه و تحلیل دلایل ذکر شده نشان می‌دهد که بحران دریای سرخ تأثیر ویژه‌ای بر شرکت‌های اروپایی در ژانویه داشته است... صاحبان صنعت در انگلیس  در بین کشورهای اروپایی بدترین تأثیر را از بحران دریای سرخ داشتند.

 

شرکت‌های انگلیسی شرکت‌کننده در نظرسنجی «S&P Global» اعلام کردند که زمان‌ تحویل حدود ۱۲ تا ۱۸ روز به تعویق افتاده است که همین موضوع «برنامه‌های تولید را مختل کرده و فشار‌ تورمی را افزایش داده است»

 

این بررسی نشان داد که تغییر مسیر کشتی‌ها از دریای سرخ به قیمت تحویل بالاتر منجر شده و به همین دلیل، هزینه‌های ورودی تولیدکنندگان انگلیسی در ژانویه برای اولین بار از آوریل ۲۰۲۳ افزایش یافته است.

 

افزایش قیمت تامین در مواد شیمیایی، الکترونیکی، انرژی، مواد غذایی، فلزات، بسته بندی و چوب گزارش شده است. هزینه‌های خروجی کالا نیز بیشترین افزایش را از سپتامبر داشته است زیرا تولیدکنندگان مجبور شدند هزینه‌های افزایش یافته را به مشتریان منتقل کنند.

 

بر اساس گزارش فایننشال تایمز با استناد به صندوق بین المللی پول(IMF’s PortWatch)، حجم تجارت از طریق تنگه باب المندب در هفت روز منتهی به ۲۸ ژانویه در قیاس با پایان اکتبر ۶۵% کاهش داشته است.

 

به گزارش ایبنا،  دولت صنعا نوامبر ۲۰۲۳ میلادی در پاسخ به نسل‌کشی اسرائیل در غزه و در پشتیبانی از مردم فلسطین، عبور تمام کشتی‌های وابسته به «اسرائیل» یا دارای پیوند با آن را از طریق دریا‌های سرخ و عرب به سمت کانال سوئز ممنوع کرد. عبور برای کشتی‌های سایر کشورهای جهان آزاد است اما آمریکا و انگلیس اشد مساعی خود را به کار بستند تا بحران دریای سرخ را جهانی معرفی کنند. بر همین اساس، دست به حملات هوایی علیه یمن زده‌اند که البته، با پاسخ قاطع دولت یمن مواجه شدند.

برچسب ها: یمن دریای سرخ
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر