16 فروردين 1403 - 12:35
در گفت‌وگو با ایبنا مطرح شد؛

افزایش قیمت دلار، جوسازی روانی است/ کاهش قیمت ارز؛ به زودی

افزایش قیمت دلار، جوسازی روانی است  کاهش قیمت ارز؛ به زودی
افزایش قیمت دلار به بهانه حمله به کنسولگری ایران در سوریه هیچ دلیل اقتصادی ندارد و صرفا فضاسازی روانی است.
کد خبر : ۱۶۱۸۴۳

بهروز محبی نجم آبادی؛ عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا اظهار کرد: افزایش قیمت دلار و جوسازی‌ها در این باره از سوی بعضی افراد و جریانات به بهانه مسائل امنیتی همچون حمله به کنسولگری ایران در سوریه از سوی رژیم صهیونیستی هیچ دلیل و توجیه اقتصادی ندارد و تنها یک فضاسازی روانی است.


وی افزود: در طول یک سال گذشته ما شاهد مسائل امنیتی مختلف در سطح منطقه بوده‌ایم که کمترین تاثیر را بر قیمت دلار در ایران داشت.


عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: البته در همه این موارد سودجویان و اخلالگران در بازار ارز سعی داشتند تا به بهانه مسائل امنیتی منطقه، بازار ارز را دچار تلاطم کنند؛ اما موفق نشدند و قیمت ارز به دلیل مسائل امنیتی رشد اندکی داشت و حتی بعد از افزایش نرخ، سیر نزولی آن آغاز شد.


محبی نجم آبادی تاکید کرد: امروز وضعیت منابع ارزی ما مناسب است و درآمد‌های نفتی نیز افزایش یافته به طوری که طبق آمار منتشر شده میزان آن به دوران قبل از تحریم بازگشته است.

 
وی گفت: این جوسازی‌ها تنها جنبه روانی دارد و اخیرا نیز به بهانه حمله به کنسولگری ایران قیمت ارز افزایش یافته؛ اما بعد از چند روز روند کاهش قیمت آغاز خواهد شد.

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر