19 فروردين 1403 - 12:09

همکاری آمریکا و چین برای رشد اقتصادی و مبارزه با پولشویی

همکاری آمریکا و چین برای رشد اقتصادی و مبارزه با پولشویی
وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: واشنگتن و پکن برای رشد متوازن و مبارزه با پولشویی همکاری خواهند کرد.
کد خبر : ۱۶۱۹۸۲

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، در تلاشی برای متقاعد کردن مقامات چینی برای محدود کردن ظرفیت مازاد تولید خودرو‌های الکتریکی، پنل‌های خورشیدی و سایر فناوری‌های انرژی پاک و همچنین بررسی مبارزه با پولشویی، عازم پکن شد.


او فاش کرد که با هی لیفنگ، معاون نخست وزیر چین برای آغاز مذاکرات بین دو کشور در خصوص رشد متوازن در اقتصاد محلی و جهانی به توافق رسیده است و خاطرنشان کرد که این اتفاق تا حدودی به نگرانی‌های ایالات متحده در مورد ظرفیت مازاد تولید چین رسیدگی می‌کند.


پس از دو روز گفت‌وگو در شهر گوانگژو - مرکز صادرات در جنوب چین، یلن گفت که برای راه اندازی یک مجمع برای همکاری در تلاش برای مبارزه با پولشویی در سیستم‌های مالی دو کشور موافقت کرده است.

وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای که در پایان این مذاکرات منتشر شد، گفت که ارتباط بین دو طرف «بحث عدم تعادل‌های کلان اقتصادی را تسهیل می‌کند؛ و من قصد دارم از این فرصت برای دفاع از فرصت‌های برابر برای کارگران و مشاغل آمریکایی استفاده کنم.»

مشاور مطبوعاتی وزارت خزانه داری آمریکا گزارش داد: یلن به پکن سفر خواهد کرد و تا روز دوشنبه با مقاماتی از جمله نخست وزیر لی کیانگ، وزیر دارایی، لان فوانگ، و رئیس بانک خلق چین، پان گونگ‌شنگ، ملاقات می کند.

شایان ذکر است که چین امروز بزرگترین کشور تولید کننده خودرو‌های الکتریکی در جهان و بزرگترین بازار خودرو‌های برقی است که ۵۳ درصد از سهم جهانی را به خود اختصاص داده است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر