22 مرداد 1396 - 11:48
ربیعی اعلام کرد؛

طرح ایجاد ۴۰۰ هزار شغل جدید/ تشکیل کمیسیون مشترک

وزیر کار از تشکیل کمیسیون مشترک دولت و مجلس برای ایجاد ۴۰۰ هزار شغل از محل سرمایه‌گذاری خبر داد.
کد خبر : ۷۳۴۵۵
علی ربیعی

به گزارش ایبِنا، علی ربیعی با حضور در مجلس با بیان اینکه استراتژی پیشی گرفتن مزد بر تورم به عنوان یک سیاست مهم در رفع فقر مطلق پیگیری خواهد شد، از تشکیل کمیسیون مشترک دولت و مجلس برای ایجاد ۴۰۰ هزار شغل از محل سرمایه‌گذاری خبر داد.


آنگونه که خبرگزاری خانه ملت گزارش داده، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه با اشاره به ۱۰ برنامه مشخص برای اداره وزارتخانه متبوع خود در ۴ سال آینده اظهارداشت: متاسفانه برشی که در برخی ادوار به این وزارتخانه خورده شد کامل نبود و به طور حتم برای ۴ بحران در طول سالیان آینده در وزارت تعاون باید با همکاری مجلس برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته و مشکلات حل شود.


ربیعی با بیان اینکه در مقابل فقر فراگیر، بیکاری ناشی از تولید کم، رکود طولانی و تغییرات جمعیتی مسئول هستیم، افزود: همچنین با معضلات مربوط به صندوق‌ها در سال ۱۴۰۴ به عنوان یک مشکل در نظام سیاسی روبرو خواهیم بود؛ همچنین بحث پیگیری مشکلات در آسیب‌های اجتماعی نیز بسیار قابل توجه است که اگر بخواهیم بحران‌های پیش روی ایران را به تصویر بکشیم به طور حتم این موارد در دل این بحران‌ها قرار خواهد گرفت.


وی با تأکید بر تفاهم‌های صورت گرفته با رییس جمهور در جهت رفع فقر مطلق به عنوان مهم ترین برنامه‌های ۴ سال آینده گفت: همچنین رفع مشکلات برای بازماندگان از تحصیل و حمایت از مسکن گروه‌های آسیب‌پذیر، افزایش چتر حمایتی برای افراد ناتوان و آنهایی که به هیچ عنوان از فرصت‌های اجتماعی برابر برخوردار نیستند نیز یکی از برنامه‌های این وزارتخانه در دولت دوازدهم خواهد بود؛ از سوی دیگر رفع مشکلات در سوء تغذیه و حمایت‌های غذایی و از همه مهم تر افزایش قدرت خرید شاغلان مانند بازنشستگان و کارگران نیز در دولت آینده پیگیری خواهد شد.


ربیعی با بیان اینکه استراتژی پیشی گرفتن مزد بر تورم به عنوان یک سیاست مهم در رفع فقر مطلق افزود: همچنین گسترش برنامه‌های مربوط به تأمین اجتماعی، تأمین اجتماعی از صندوق کارپردازی به صندوق زندگی اجتماعی نیز قابل توجه خواهد بود؛ البته بحث مسکن مستمری‌بگیران و گسترش درمان به حاشیه شهرها نیز از برنامه‌هایی خواهد بود که به طور حتم با جدیت پیگیری می‌شود. از سوی دیگر زندگی اجتماعی بازنشستگان از برنامه‌های مورد توجه این وزارتخانه خواهد بود.


وی با اشاره به پیش‌بینی ۶۰۰ هزار شغل در برنامه رشد اشتغال فراگیر ضد فقر گفت: برنامه بعدی مهارت افزایی مبتنی بر آمایش اشتغال استان‌ها است؛ همچنین برنامه بعدی پایداری صندوق‌ها می‌باشد البته مجلس و دولت در ادوار گذشته سیاست‌های بیمه‌ای و حمایتی را در این جهت ادغام کردند و در حال حاضر صندوق‌ها حال و روز خوشی ندارند اما خوشبختانه صندوق تأمین اجتماعی با تدابیر در نظر گرفته شده وضعیت مناسبی دارد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر