14 شهريور 1396 - 10:38
وزیر کار عنوان کرد:

اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغال

وزیر کار از پیگیری اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغال‌زایی در سال جاری خبر داد و افزود: اتصال تعاونی‌ها به موضوع اشتغال در دستور کار است.
کد خبر : ۷۴۵۰۴
اشتغال

به گزارش ایبِنا، علی ربیعی درباره برنامه های جدید وزارت کار برای حمایت از تعاونی ها در سال ۹۶ گفت: اتصال دادن تعاونی ها با موضوع اشتغال در دستور کار است. همچنین اختصاص منابع ۲۰ هزار میلیارد تومانی را برای اشتغال دنبال می کنیم.


وی تصریح کرد: فرصت های شغلی تعاونی ها تقریبا مشخص شده، اما اینکه چه میزان بتوانیم از این منابع استفاده کنیم بستگی به شرایط دارد. در بخش تعاونی روستاها اکنون ایجاد هزار تعاونی را شروع کرده ایم و آیین نامه را طوری نوشتیم که در قالب تعاونی ها بتوانیم وامی که به هر نفر می دهیم در شهرها و روستاهای زیر هزار نفر دو برابر کنیم و نرخ سود آن پایین است.


ربیعی ادامه داد: فکر می کنیم بخشی از کار ارتقا رفاه و اشتغال زایی را در بخش برنامه روستا و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر از طریق تعاونی ها دنبال کنیم. همچنین در توسعه صادرات (تولیدات) تعاونی ها برنامه ریزی می کنیم و اکنون صادرات تعاونی ها ۱۰۰ در صد افزایش پیدا کرده به طوری که به ۲.۱ میلیون دلار رسیده و علت افزایش این است که تعاونی ها در نمایشگاه های خارج از کشور توانستند شرکت کنند.


وزیر کار با بیان اینکه یکی از کارهای ما گسترش تعاونی های شهر و روستا است، افزود: امسال می خواهیم حدود ۸۰ تعاونی شهر و روستای دیگر اضافه کنیم. تعداد این تعاونی ها که پیش از این ۱۲ مورد بود، امسال به ۵۰ تعاونی رسیده و برای ایجاد ۸۰ تعاونی دیگر نیز برنامه ریزی کرده ایم.


وی به تجمیع منابع اشاره کرد و گفت: اکنون به سمتی می رویم که خودمان باید تضمین کنیم تا مردم برای سرمایه گذاری در تعاونی ها داوطلب شوند و در واقع جذب سرمایه های محلی برای تعاونی های تولیدی یکی از استراتژی ها و برنامه های ما است که چند نمونه موفق آن نیز در این نمایشگاه حضور دارند.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به منابع ۲۰ هزار میلیارد تومانی برای اشتغال اشاره کرد و افزود: با کمکی که دولت می کند و با پولی که برای اشتغال روستایی اختصاص پیدا کرده است، در آینده شاهد خواهیم بود که تعاونی های بیشتری در سال ۹۶ تا ۹۷ شکل بگیرد و سه خروجی اشتغال، ارتقاء رفاه و فقرزدایی و ارتقا فرهنگ تعاونی نتیجه کارمان باشد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر