01 آبان 1396 - 12:55

عملکرد بانک مسکن در پرداخت تسهیلات ازدواج

بانک مسکن اعلام کرد: از ابتدای سال ۹۵ تا ۳۰ مهرماه سال جاری بانک مسکن به ۹۴ هزار و ۶۱۰ نفر متقاضی تسهیلات ازدواج پرداخت کرد.
کد خبر : ۷۶۵۴۰
وام ازدواج

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، گزارش عملکرد بانک مسکن در حوزه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از ابتدای سال ۹۵ تا ۳۰ مهرماه سال جاری نشان می دهد: از مجموع ۱۳۶ هزار و ۲۸۲ نفر متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج که در سراسر کشور در بانک مسکن ثبت نام کرده اند معادل ۹۴هزار و ۶۱۰ نفر تسهیلات خود را دریافت کرده اند.


بانک عامل بخش مسکن پس از دستورالعمل جدید بانک مرکزی در ۲۵ تیرماه سال جاری در خصوص اجرای طرح ضربتی دو ماهه اعطای تسهیلات ازدواج از ابتدای مرداد ماه تا پایان فصل تابستان و همچنین تمدید این طرح تا نیمه مهرماه سال جاری، توجه ویژه ای را برای سهولت در پرداخت این نوع تسهیلات به متقاضیان در صف انتظار تسهیلات ازدواج معطوف کرد.


بر همین اساس گزارش عملکرد بانک مسکن در حوزه تسهیلات قرض ­الحسنه ازدواج از ابتدای سال ۹۵ تا ۳۰ مهرماه سال جاری حاکی از آن است که طی این بازه زمانی تعداد کل ثبت­ نام­ کنندگان برای دریافت این نوع تسهیلات معادل ۱۳۶ هزار و ۲۸۲ نفر بوده است که پس از بررسی ­های صورت گرفته مشخص شده حجم ثبت ­نام کنندگان واقعی برای دریافت این نوع تسهیلات معادل ۹۸ هزار و ۱۷۰ نفر بوده است.


این گزارش اضافه می کند تا ۳۰ مهرماه سال جاری معادل ۹۴ هزار و ۶۱۰ متقاضی اخذ تسهیلات ازدواج در سراسر کشور موفق به دریافت تسهیلات خود شده­ اند. در این میان بخشی از متقاضیان یعنی ۱۴ هزار و ۴۱۱ نفر در مدت تعیین شده به شعبه بانک برای تکمیل مدارک و اخذ تسهیلات خود مراجعه نکرده ­اند.


در عین حال بر اساس گزارش ارائه شده تعداد متقاضیان در صف اخذ تسهیلات ازدواج در شعب بانک مسکن در سراسر کشور معادل ۴۳۰ نفر است که نشان از کوچکتر شدن این صف نسبت به سال­ های قبل است. همچنین این آمار نشان می ­دهد معادل ۲ هزار و ۳۵۵ متقاضی نیز در انتظار تکمیل مدارک خود برای اخذ تسهیلات ازدواج هستند.


از سویی گزارش عملکرد بانک مسکن در خصوص ارائه تسهیلات قرض­ الحسنه ازدواج در همین بازه زمانی در محدوده استان تهران حاکی از آن است که در استان تهران از ابتدای سال ۹۵ تا ۳۰ مهر ماه سال جاری معادل ۱۶ هزار و ۸۸۲ نفر در شعب بانک مسکن ثبت­ نام کرده ­اند که از این تعداد ثبت ­نام کنندگان واقعی معادل ۱۱ هزار و ۳۳۲ نفر بوده است.


این گزارش نشان می­ دهد از این تعداد متقاضی ثبت ­نام کننده معادل ۱۰ هزار و ۹۵۶ نفر تا تاریخ ۳۰ مهرماه موفق به اخذ تسهیلات ازدواج در شعببانک مسکن استان تهران شده ­اند و در عین حال معادل ۴۷۱ نفر دیگر نیز در صف انتظار برای اخذ تسهیلات قرار دارند.


همچنین در استان تهران معادل ۲۳۱ نفر از متقاضیان اخذ تسهیلات ازدواج نیز در حال تکمیل مدارک خود برای دریافت این تسهیلات هستند.


پس از شعب بانک مسکن در استان تهران که با ارائه ۱۰ هزار و ۹۵۶ فقره تسهیلات ازدواج از ابتدای سال ۹۵ تا ۳۰مهرماه سال جاری، در رتبه نخست پرداخت این نوع تسهیلات قرض ­الحسنه قرار گرفته، استان خوزستان با پرداخت ۱۰ هزار و ۵۹۲ فقره، استان خراسان رضوی با پرداخت ۸ هزار و ۸۵۲ فقره، استان فارس با پرداخت ۶ هزار و ۴۴ فقره و استان آذربایجان غربی با پرداخت ۴ هزار و ۳۲۹ فقره تسهیلات ازدواج در رتبه­ های بعدی قرار دارند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر