10 آبان 1396 - 17:15
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات//

مبارزه با فساد زمینه‌ساز تحقق اقتصاد مقاومتی

وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم گفت: عدالت‌محوری و مبارزه با فساد زمینه رقابت سالم اقتصادی را در جامعه ایجاد می‌کند و زمینه‌ساز تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر : ۷۷۰۰۳
سید محمد حسینی

سیدمحمد حسینی در بازدید از غرفه ایبِنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات با تاکید بر لزوم تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: از بهمن ماه سال ۹۲ که مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را در ۲۴ بند ابلاغ کردند اقداماتی انجام شده، اما بیش از این باید کار شود.


وی با تاکید بر اینکه باید در این حوزه فرهنگ‌سازی کنیم، افزود: گفتمان غالب در کشور باید اقتصاد مقاومتی باشد و همه مردم، مدیران اجرایی و فعالان اقتصادی به این باور برسند که راه دیگری جز این نداریم که با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و نیروهای نخبه و کارآمد و با اصلاح مقررات و قوانین شرایط را تغییر دهیم.


حسینی ادامه داد: اینکه منتظر باشیم از خارج از مرزها برای ما کاری انجام دهند باعث می‌شود زمان را از دست بدهیم و از تحقق اهداف عقب بمانیم.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم خاطرنشان کرد: دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها باید کار گسترده‌ای برای نهادینه‌کردن سیاست‌های کلی در جامعه انجام دهند، ظرفیت‌های خوبی در جامعه وجود دارد، هرچند ضعف‌هایی هم در این زمینه داشتیه‌ایم و مدیران باید بیش از پیش تکاپو کنند.


وی تصریح کرد: تاکید بر عدالت، پیش‌گیری از مفاسد، جلوگیری از رانت‌خواری و از بین بردن تبعیض زمینه رقابت سالم اقتصادی را در جامعه ایجاد می‌کند و کمک بسیار زیادی به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی خواهد کرد.


به گزارش ایبِنا، بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها از صبح روز جمعه پنجم آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد؛ انسجام اجتماعی، پیشرفت ملی» در مصلی امام خمینی آغاز به کار کرد و تا ۱۲ آبان همه روزه از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه دایر خواهد بود.


آیین رسمی گشایش این نمایشگاه نیز صبح روز شنبه ششم آبان ماه با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار شد. در نمایشگاه بیست و سوم مطبوعات و خبرگزاری ها، نمایندگان ۹۴۰ رسانه در قالب ۶۰۰ غرفه در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات حضور دارند.


در نمایشگاه امسال نشریات استانی و محلی در کنار مؤسسات بزرگ مطبوعاتی، روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری به ارائه محصولات رسانه‌ای خود می‌پردازند و در ۷ روز برگزاری نمایشگاه سعی می‌کنند با مخاطبان خود تعامل بیشتری برقرار کنند.


در بخش بین الملل نمایشگاه، روزنامه نگارانی از ۴ قاره به نمایشگاه آمده اند و در نشست‌های تخصصی که موضوع اصلی آن «تعامل رسانه ای» است، شرکت می‌کنند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر