تعیین سقف درآمدزایی دستگاه‌ها از طریق انتشار اوراق مشارکت

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه از تعیین تکلیف موضوع انتشار اوراق مشارکت از سوی دولت و شهرداری ها و همچنین شرکت های وابسته در نشست نوبت عصر این کمیسیون خبر داد.
کد خبر : ۸۰۱۲۰
اوراق مشارکت

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت، علی اصغر یوسف نژاد در خصوص نشست عصر امروز (۱۷ دی ماه) کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون تلفیق و بودجه بعد از بررسی‌ بندهای درآمدی، امروز اجازه داد که با رعایت قوانین شرکت های دولتی و وابسته به وزارتخانه ها و سازمان‌های دولتی و همچنین دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و موسسات پژوهشی و پارک های علمی و فناوری تا سقف ۷ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی به صورت ریالی منتشر کنند.


سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۷ افزود: همچنین براساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق بودجه، دولت تا مبلغ ۲۶ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی منتشر و منابع حاصل را به جدولی که درباره این قانون است واریز خواهد کرد.


یوسف‌نژاد ادامه داد: کمیسیون تلفیق همچنین اجازه داد اوراق فروش نرفته طرح‌های مربوط به موارد مذکور در سقف مطالبات معوق طرح با تایید رییس دستگاه اجرایی، ذی حساب ذی ربط و سازمان برنامه و بودجه کشور قابل واگذاری باشد.


وی افزود: همچنین کمیسیون تلفیق بودجه اجازه دادند که شهرداری ها و سازمان های وابسته به آنها با تایید وزارت کشور تا سقف ۸ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی با تضمین خود و با بازپرداخت اصل و سود آن توسط همان شهرداری ها منتشر کنند که اوراق فروش نرفته این بند در سقف مطالبات معوق طرح با تائید شهرداری مربوطه و سازمان برنامه و بودجه کشور قابل واگذاری به طلبکاران طرح باشد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر