به گزارش ایبِنا و به نقل از روابط عمومی بانک رفاه، این بانک در راستای ماموریت خود در فاصله سال های ۹۲ تا ۹۶ با تمرکز بر امر تحقیق، توسعه و نوآوری، اقدام به ایجاد و ارائه چندین خدمت مدرن مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات کرده است که از آن میان در دو مورد برنده جایزه نوآوری در سطح ملی نیز شده است. مهم ترین خدمات نوین ارائه شده در بانک عبارتند از:
• سامانه تبلت بانک رفاه ، برنده جایزه جشنواره نوآوری محصول برتر ایرانی سال ۹۵
• سامانه مدیریت مالی شخصی(سمیم)، برنده جایزه نوآوری جشنواره دکتر نوربخش سال ۹۵
• راه اندازی سامانه مدیریت عملیات یکپارچه نظارت بر حسابهای مشتریان سازمانی و شرکتی(معین)
• سامانه پرداخت شناسه دار جهت مشتریان حقوقی(جایگزین الکترونیکی مناسبی برای صدور چک)
• سامانه پرداخت آنلاین نسخ الکترونیکی پزشکان طرف قرارداد تامین اجتماعی
• سامانه تسویه با داروخانه ها و بیمارستانهای طرف قرارداد تامین اجتماعی
• سامانه بورس کالا و سامانه معاملات آنلاین سهام
• طرح به کارگیری سیم کارت رایتل بجای کارت بانکی با استفاده از فناوری NFC گوشی هوشمند
• ارائه اپلیکیشن موبایلی رفاه پرداخت
• ارائه خدمت برداشت وجه از خودپرداز بدون کارت
• ارائه کارت اعتباری "کارا کارت".