رییس صندوق بین المللی پول:

رگولاتورهای مالی جهان برای قانونمندکردن ارز دیجیتال بشتابند

رییس صندوق بین المللی پول گفت: با توجه به رشد سریع انتشار ارزهای رمرزنگار، وضع قوانین بین المللی برای حفاظت از مشتریان و جلوگیری از پولشویی لازم است.
کد خبر : ۸۳۵۲۶
لاگارد

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از اسپوتنیک، کریستین لاگارد رییس صندوق بین المللی پول گفت: رشد سریع ارزهای رمزنگار نیازمند وضع قوانین بین المللی به منظور حفاظت از مشتریان و جلوگیری از انتقال سرمایه به صورت مخفیانه از سوی تبهکاران و تروریست ها به فراسوی قلمرو کشورها است.


وی در ادامه گفت: ارزهای دیجیتال به طور معمول با شیوه تمرکز زدایی و بدون نیاز بانک مرکزی تولید می شوند که این موضوع منجر به انجام تراکنش های ناشناخته بیشتری نسبت به تراکنش با پول نقد می شود.


لاگارد تصریح کرد که نتیجه این نوع تراکنش منجر به ایجاد یک ابزار مهم برای ارتکاب به پولشویی و تامین منابع مالی تروریسم می شود. از آنجایی که وضع قوانین بین المللی سال های زمان می برد تا توسعه پیدا کند، رییس صندوق بین المللی پول توصیه کرد که رگولاتورهای مالی شروع به تطبیق فناوری های پیشرفته به منظور رصد نقل و انتقالات ارزهای رمزنگار کنند.



وی در مورد فناوری دفتر حساب توزیع شده گفت: این فناوری می تواند باعث ضبط و ثبت تراکنش های فوری جهانی در دفترهای ثبت اطلاعات مصرف کننده استاندارد توسط امضاء های دیجیتال شود.


رییس صندوق بین المللی پول پیشنهاد کرد که به کارگیری بیومتریک ها، هوش مصنوعی و رمزنگاری به منظور شناسایی تراکنش های مشکوک در نزدیک به زمان واقعی می تواند به اعمال قانون برای مسدود کردن تبادلات غیر قانونی کمک کند.  


وی به بسته شدن صرافی «آلفابای» آمریکا در جولای ۲۰۱۷ میلادی اشاره و از آن به عنوان بزرگترین بازار آنلاین تبهکاری یاد کرد که نمونه ای از همکاری بین المللی برای مبارزه با جرم است. بر پایه این گزارش، صرافی «آلفابای» قبل از اینکه تعطیل شود بیش از یک میلیارد دلار داد و ستد داروی غیرقانونی را از طریق ارزهای رمزنگار هدایت کرده بود.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر