02 مرداد 1397 - 14:46

ادامه کاهش نماگر تالار شیشه‌ای

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات روز جاری با کاهش ۲۶۳ واحدی به رقم ۱۰۸ هزار و ۳۹۵ واحد رسید.
کد خبر : ۸۸۸۹۸
بورس

به گزارش ایبِنا، آمارهای معاملاتی نشان می دهد که در داد و ستدهای امروز شاخص کل هم ‌وزن با کاهش ۱۲ واحدی به ۱۸ هزار و ۲۷۰ واحد، شاخص سهام آزاد شناور با کاهش ۳۸۶ واحدی به ۱۱۷ هزار و ۳۸۷ واحد، شاخص بازار اول با کاهش ۱۳۷ واحدی به ۷۸ هزار و ۴۹۲ واحد و شاخص بازار دوم با کاهش ۷۹۱ واحدی به ۲۲۲ هزار و ۳۸۵ واحد رسید.


نمادهای تاثیر گذار


بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های سایپا با ۷۷ واحد، تاپیکو با ۷۱ واحد و فولاد خوزستان با ۶۹ واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.


در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های  نفت سپاهان با ۳۷ واحد، ملی صنایع مس ایران با ۳۲ واحد و پتروشیمی فناوران با ۲۹ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.


از سویی دیگر، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از ۲۷۰  میلیارد  تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و ۱۰۹ میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی ۸۱ هزار و ۶۱۷ نوبت داد و ستد بود.


توقف و بازگشایی


افزون بر این، طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های عمران و توسعه فارس، شیرین دارو، کربن ایران، فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال، نفت سپاهان، از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های گسترش نفت و گاز پارسیان، بین‌المللی محصولات پارس، سخت آژند، کربن ایران، نفت سپاهان، پتروشیمی مارون، گسترش نفت و گاز پارسیان، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران، حمل و نقل بین‌المللی خلیج‌فارس، تامین ماسه ریخته‌گری، بانک کارآفرین، بانک اقتصاد نوین، کارخانجات ایران مرینوس، ‌لبنیات کالبر، مهندس حمل و نقل پتروشیمی، سایپا، ذوب‌آهن اصفهان، مواد اولیه دارویی البرز بالک، صنایع فولادی آلیاژی یزد، اعتباری کوثر مرکزی، بازگشایی شدند.


گفتنی است، امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد کمتر از ۴۷ میلیون سهم فولاد مبارکه اصفهان به ارزش بیش از ۱۶.۵ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت، در صنایع پتروشیمی خلیج، ارس ۱۳.۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۸ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. همچنین در ملی صنایع مس ایران ۱۲ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳ میلیارد تومان با معاملات انتقالی روبرو بود.


تحرک سهم ها


همین وضعیت در سیمان کرمان با جابجایی ۷.۵ میلیون سهم به ارزش کمتر از ۲ میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده تکرار شد. در گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان نیز بیش از ۵.۵ میلیون سهم به ارزش کمتر از ۱.۵ میلیارد تومان کد به کد شد. ۵.۵ میلیون سهم گسترش نفت و گاز پارسیان به ارزش کمتر از ۱.۵ میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده همراه بود.


همچنین بیش از ۵ میلیون سهم سرمایه‌گذاری دارویی تأمین به ارزش بیش از ۲ میلیارد تومان به کدهای انتقالی سهامدار عمده جابجا شد. ۵ میلیون سهم سیمان هگمتان اما به ارزش کمتر از ۱ میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده روبه‌رو شد و در فولاد خوزستان نیز بیش از ۴ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲.۵ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.


به این ترتیب، در پایان معاملات امروز بورس، در ۸۱ هزار و ۶۱۷ نوبت معاملاتی، یک میلیارد  و ۱۰۹ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۷۰ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۴۱۳ هزار و ۵۸۵ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر