29 مرداد 1397 - 15:52

آیفکس ۱۵۵۵ واحدی شد

شاخص کل فرابورس در پایان دادو ستدهای روز جاری با رسیدن به ۱۵۵۵ واحد برای اولین بار وارد یک کانال تازه شد.
کد خبر : ۹۰۲۰۵
99

به گزارش ایبِنا، بر اساس این گزارش، افزایش ۱۸ واحدی امروز آیفکس عمدتا تحت تاثیر معاملات مثبت در نمادهای گروه فلزات اساسی شامل «هرمز»، «ذوب»؛ «میدکو» و «ارفع» اتفاق افتاد که هر یک بیش از ۲ تا ۴ واحد در رشد یک درصدی شاخص کل سهیم بودند. بدین ترتیب با افزایش امروز این نماگر بازدهی شاخص کل فرابورس به بیش از ۴۱ درصد از ابتدای سال رسید که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.


از سوی دیگر، در میانه هفته پایانی مردادماه ۹۷ نمادهای «کپرور» و «فولای» با رشد قیمت نزدیک به ۵ درصد بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «ثتران» و «سبزوا» بیشترین افت قیمت را تجربه کردند و این در حالی بود که «ذوب»، «زاگرس» و «چکاپا» پُربیننده‌ترین نمادها در معاملات روز جاری بودند.


بازار اول و دوم


در روزی که گذشت معاملات سهام در مجموع دو بازار اول و دوم با دادوستد بیش از ۳۳۷ میلیون سهم به ارزش افزون بر یک هزار و ۲۳۹ میلیارد ریال به پایان رسید که در پی تغییر مالکیت بیش از ۱۳۸ میلیون سهم به ارزش بالغ بر ۲۴۹ میلیارد ریال در نماد «ذوب» بیشترین حجم و ارزش معاملاتی به این نماد اختصاص یافت.


به‌علاوه، بازار پایه نیز امروز شاهد معامله ۳۶۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۵۰۹ میلیارد ریال بود که در کنار حجم معاملاتی میلیون سهمی در تابلو الف این بازار، تابلو ب حدود ۶۲ درصد و  تابلو ج حدود ۳۷ درصد از حجم کل معاملات بازار پایه را در اختیار گرفتند.


معاملات اوراق بدهی


در سمت دیگر بازار، معاملات اوراق بدهی در بازار اوراق با درآمد ثابت با جابه‌جایی بیش از ۳ میلیون ورقه به ارزش بیش از ۲ هزار و ۵۸۲ میلیارد ریال پیگیری شد که نماد «سخاب۷» با حجم معاملاتی بیش از ۲۹۰ هزار ورقه‌ای به ارزش افزون بر ۲۴۸ میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در اختیار گرفت. همچنین این بازار امروز شاهد عرضه اولیه اوراق مربوط به سازمان تامین اجتماعی در نمادهای «سخاب۷۴»، «اخزا۶۰۷۴»، «اخزا۶۰۸۴»، و «اخزا۶۰۹۴» بود که همه اوراق خریداری شده در این چهار نماد به سبد حقوقی‌ها منتقل شد.


همچنین تابلو تسهیلات مسکن امروز میزبان معامله نزدیک به ۷۳ هزار ورقه به ارزش ۴۸ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال بود که تسه تیر ۹۷ با وجود افت ۰.۱۷ درصدی قیمت همچنان بیشترین قیمت، حجم و ارزش معاملاتی را در مقایسه با سایر تسه‌ها دارد.


صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله


نگاهی به معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) بیانگر دادوستد بیش از ۱۵ میلیون ورقه به ارزش بیش از ۲۶۸ میلیاد ریال در جریان معاملات امروز این ابزار است که منجر به صدرنشینی نماد «اعتماد» به لحاظ ثبت بیشترین حجم و ارزش معاملاتی شد.


در نهایت، در مجموع بازارهای فرابورس امروز بیش از ۷۲۱ میلیون ورقه به ارزش افزون بر ۴ هزار و ۶۴۸ میلیارد ریال در بالغ بر ۶۷ هزار نوبت معاملاتی میان معامله‌گران دست‌به‌دست شد.


برچسب ها: فرابورس شاخص
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر