01 مهر 1397 - 11:00

لزوم گسترش سواد مالی در سیستم آموزشی کشور

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت با تاکید بر لزوم گسترش سواد مالی با همیاری سیستم بانکی و سیستم آموزشی کشور، گفت: باید با همکاری یکدیگر و با اقتصادی همراه با روح انسانی و اسلامی سواد مالی را گسترش دهیم.
کد خبر : ۹۱۶۳۱
ساعت کار جدید بانک قرض الحسنه رسالت در استان تهران

به گزارش خبرنگار ایبِنا، در راستای توسعه و گسترش فرهنگ همیاری اجتماعی، صبح امروز به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، زنگ مدرسه در موسسه فرهنگی آموزشی هدایت میزان توسط محمدحسین حسین زاده، مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت نواخته شد.


در همین راستا، حسین زاده در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره این تفاهم، گفت: یکی از رسالت های بانک قرض الحسنه رسالت، توسعه فرهنگ همیاری اجتماعی از طریق توسعه کانون‌های همیاری اجتماعی است که مدارس و مجتمع های آموزشی یکی از پایه‌ای ترین جایگاه‌ها برای کانون‌های همیاری اجتماعی در مدارس و مجتمع های آموزشی کشور است.


وی افزود: کانون همیاری در این موسسه با همکاری مدیران این موسسه در راستای توسعه فرهنگ همیاری اجتماعی و توسعه فرهنگ قرض الحسنه بین دانش آموزان صورت گرفت. مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت توضیح داد: در بانک قرض الحسنه رسالت جامعه به چندین گروه اجتماعی تقسیم شده که یکی از این بخش‌ها، گروه آموزش و پرورش است که در این راستا جامعه آموزش و پرورش هدف قرار داده شده و در همین راستا در حال تعامل با مجتمع های آموزشی در راستای تعامل و توسعه فرهنگ قرض الحسنه در سراسر کشور است.


حسین‌زاده با اشاره به آغاز سال تحصیلی و هم زمانی با ایام سوگواری محرم و آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: در هشت سال دفاع مقدس کشور در جنگ نظامی در مقابل دشمن قرار داشت اما امروز در جنگ اقتصادی و روانی قرار داریم و در چنین شرایطی مهم ترین کار برای جامعه این است که یاد بگیریم چگونه زندگی خود و جامعه را اداره کنیم و روی پای خود بایستیم که باید این موضوع در مدارس نیز مورد توجه قرار گیرد.


وی در پایان تاکید کرد: توصیه من به شما این است که برای کسب و کار خود در آینده، کارآفرینی و ارائه ایده های نو را به عنوان هدف قرار دهید زیرا این اقدام شدنی است در صورتی که باید تربیت اقتصادی را خوب یاد بگیریم و سواد مالی را با همیاری یکدیگر و با اقتصادی همراه با روح انسانی و اسلامی گسترش دهیم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر