11 دی 1397 - 11:54

افزایش حملات سایبری به کشور

دبیر شورای عالی فضای مجازی از ارتقاء ۳ برابری هسته IP شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: حجم حملات دیفیس و سایر حملات در سال گذشته و امسال بی‌نظیر بوده است.
کد خبر : ۹۵۳۷۸
فیروز ابادی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، ابوالحسن فیروزآبادی؛ دبیر شورای عالی فضای مجازی در آیین افتتاح پروژه ارتقا سه برابری هسته IP شبکه ملی اطلاعات گفت: ما نمی‌توانیم نسبت به تحولات تکنولوژیکی فضای مجازی بی تفاوت باشیم؛ تغییرات زیرساخت‌ها را تغییر می‌دهد که نمونه آن کارکرد شبکه بلاکچین است که ارتباط را ناشناس انجام می‌دادند. حجم حملات دیفیس و سایر حملات در سال گذشته و امسال بی‌نظیر بوده و مرکز ماهر و تلاش‌های وزارت ارتباطات در شناسایی و مقابله با این حملات تاثیر بسزایی دارد.


وی تاکید کرد: امروزه ۱۰۰ میلیون موبایل در دست مردم ایران است که ۸۰ میلیون آن تلفن هوشمند است، این زیرساخت بسیار بزرگی است که خیلی از کشورها با سطح GDP پایین تر از ایران زیرساخت ارتباطی و موبایل ایران را ندارند.


فیروز آبادی خاطر نشان کرد: حمله‌ای که در حوزه سکوها به ما انجام می‌شود باعث می‌شود تا عقب ماندگی وجود داشته باشد؛ ما امروز دو سکوی بزرگ بیشتر نداریم اما تا سال آینده آینده ۱۲ سکوی انحصاری خواهیم داشت.


وی افزود: ما در شبکه ملی اطلاعات نیاز به شبکه ای مستقل داریم و از دولت انتظار می‌رود با تمام مشکلات که آمریکا به منظور نابودی ایران ایجاد کرده، تلاش کند تا بر اساس الزاماتی که مشخص شده در راستای حمایت از پیام رسان‌ها اقدام کند.


فیروز أبادی تاکید کرد: امروزه نوآوری یک عامل بسیار مهم اقتصادی است و از ارکان اصلی نطام اقتصادی است که در اقتصاد کشور باید مورد توجه قرار بگیرد. تلاش می‌کنیم در پیام رسان‌ها مستقل شویم؛ در حال حاضر ۸ پیام رسان داخلی داریم که بخشی از ترافیک در آن قرار دارد، این مسئله از وظایف حاکمیت و وزارت ارتباطات است اما نباید به وزارتخانه فشار آورد چون این وزارتخانه وظایفی را انجام داده و باید آن را ادامه دهد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها