28 فروردين 1398 - 11:41

بانک مرکزی کنیا ادعای IMF برای ارزشگذاری بالای شیلینگ را رد کرد

بانک مرکزی کنیا اعلام کرد نظر صندوق بین‌المللی پول مبنی بر ارزشگذاری بیش از حد ۱۷.۲۵ درصدی پول این کشور را قبول ندارد.
کد خبر : ۹۹۰۴۷
شیلینگ

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از بلومبرگ انگلیسی، «پاتریک نجاروگ» رییس بانک مرکزی کنیا گفت: بانک مرکزی ارزش شیلینگ (واحد پول کنیا) را منصفانه می داند و مخالف نظر صندوق بین المللی پول در مورد میزان ارزش گذاری شیلینگ است.


وی افزود: بانک مرکزی کنیا موافق ارزیابی صندوق بین المللی پول که اعلام کرده شیلینگ در حدود ۱۷.۲۵ درصد بیش از حد ارزش گذاری شده، نیست و معتقد هستیم که اشتباهاتی در محاسبه صندوق بین المللی پول انجام گرفته است.  


در همین حال، صندوق بین المللی پول سال گذشته شیلینگ را از ارز سیار یا در گردش به ارز مدیریت شده  دسته بندی کرد که نشان دهنده حرکت محدود شیلینگ به دلیل دخالت های دوره ای بانک مرکزی کنیا است.  


شیلینگ به مدت ۳ سال و نیم نسبتا با ثبات است و بانک مرکزی کنیا اعلام کرده که فقط دخالت هایی در بازار به منظور کاهش نوسان داشته است. رییس بانک مرکزی کنیا گفت: ارزش شیلینگ را دستکاری نمی کنیم و نرخ ارز انعطاف پذیری داریم؛ ضمن اینکه نرخ یا جهتی را هدف قرار نمی دهیم.


هر ۱۰۱.۱۴ شیلینگ در مقابل یک دلار معامله می شود که در مقایسه با ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ میلادی دو درصد افزایش نشان می دهد. بر پایه این گزارش، کنیا بزرگترین صادر کننده چای سیاه در جهان است و در حال حاضر با خشکسالی جدی روبرو است که در صورت عدم مهار آن تقریبا یک درصد از رشد تولید ناخالص داخلی کنیا را در سال جاری میلادی کاهش می دهد و آن را به ۵.۳ درصد خواهد رساند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر