گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

کاهش ۲۴۲۷۲ واحدی شاخص کل بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۴۲۷۲ واحدی معادل ۱.۷۷ درصد به یک میلیون و ۳۵۰ هزار و ۲۱۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۴۵ واحدی به ۱۹ هزار و ۳۸۸ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۱۰۷۵
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات چهارمین روز هفته (سه شنبه شانزدهم دیماه ۹۹)، شاهد روند نزولی تعدادی از شاخص‌های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۶۳۴۲  واحدی معادل ۱.۷۷ درصد به رقم ۳۵۲ هزار و ۸۳۰ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۲۸۹۱ واحدی معادل ۰.۶۳ درصد، عدد ۴۶۵ هزار و ۳۷۳ واحد را به نمایش گذاشت.


شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۸۹۲ واحدی به رقم ۳۰۴ هزار و ۶۲۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۷۱۲۹ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۰۴ هزار واحد رسید.۲۲۶۳۷ واحد کاهش به رقم ۹۷۷ هزار و ۴۰۳  واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۱۸۶۱ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۷۶۷  هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، فولاد، شستا، فارس  و کگل، با بیشترین کاهش، تاثیر زیادی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی افق، کاما، وامید، کویر، فولاژ و فخوز، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۹ میلیارد و ۸۵۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۵۴۲ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۰۴ هزار و ۹۱۳ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد بکاب(صنایع‌جوشکاب‌یزد) با ۵ درصد رشد بود و پس از آن، نمادهای سیستم، فپنتا، سفار، غبهنوش، ونفت و ونفت بود. همچنین نماد معاملاتی سخاش(سیمان‌خاش) با ۴.۹۱ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای کالا، چکارن، خرینگ، شبریز، تاصیکو و خگستر بود. 


پُرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی برکت، شستا، خساپا، خودرو، غزر، ثبهساز و کاما، به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.


بیشترین عرضه و تقاضا 


بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی غنوش، وایران، وکار، ونفت، فسپا، غشاذر و کمند با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای وتجارت، شپنا، انرژی۱، وبملت، خگستر، شستا و خودرو بیشترین حجم عرضه را داشتند.


نوسان نماگر صنایع


در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص صنایعی همچون محصولات چوبی، ذغال سنگ، کاشی و سرامیک و زراعت با روند افزایشی همراه شدند و شاخص صنایع محصولات کاغذ، محصولات چرمی و سایر معادن با کاهش مواجه شدند.

برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر