06 ارديبهشت 1400 - 09:24

قیمت نفت اندکی کاهش یافت

با نگرانی از افزایش موارد ابتلای COVID-۱۹ در هند و ژاپن، قیمت نفت اندکی کاهش یافت.
کد خبر : ۱۲۳۶۷۷
نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، روز دوشنبه قیمت نفت با نگرانی ها از افزایش مجدد موارد عفونت کرونا در هند و ژاپن، به عنوان سومین و چهارمین واردکننده بزرگ نفت در جهان، کاهش یافت و تقاضای سوخت در آسیا را کاهش داد. به دنبال افزایش ۱.۱ درصدی روز جمعه، معاملات آتی نفت خام برنت با ۸ سنت یا ۰.۱ درصد کاهش به ۶۶.۰۳ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با ۴ سنت یا ۰.۱ درصد کاهش به ۶۲.۱۰ دلار در هر بشکه رسید، بعد از اینکه روز جمعه ۱.۲ درصد افزایش یافت. هفته گذشته قیمت هر دو نفت خام حدود ۱ درصد کاهش یافتند.


به گفته یک تحلیلگر ارشد: به دلیل نگرانی از افزایش تعداد موارد ابتلای COVID-۱۹ در برخی از کشورها، به ویژه هند، تقاضای سوخت در بازار را کاهش می دهد. نخست وزیر هند، نارندرا مودی از همه شهروندان خواست که واکسینه شوند و احتیاط کنند و روز یکشنبه گفت طوفان عفونت هند را متزلزل کرده است، زیرا این کشور رکورد جهانی جدیدی برای بیشترین ابتلا به COVID-۱۹ در یک روز ثبت کرده است. در ژاپن، از روز یکشنبه سومین حالت اضطراری در توکیو، اوساکا و دو استان دیگر آغاز شد که تقریباً یک چهارم مردم را تحت تأثیر قرار داد، در حالی که این کشور تلاش می کند تا سه ماه قبل از آغاز بازی های المپیک توکیو، با افزایش موارد ابتلا مقابله کند.


یک متخصص گفت: اخیراً سرمایه گذاران، از جمله دلالان، وجوه خود را از بازارهای نفت به بازارهای غلات منتقل کرده اند در حالی که نوسان در قیمت ذرت و سایر غلات بسیار بیشتر شده است. هفته گذشته ذرت شیکاگو، گندم و دانه های سویا با وجود نگرانی از خسارت ناشی از هوای سرد به محصولات در سراسر کمربند غلات ایالات متحده و همچنین انتظار برای استفاده بیشتر از محصولات کشاورزی برای سوخت های زیستی، قیمت ها در بالاترین سطح چند ساله قرار گرفت.


هفته گذشته معاون نخست وزیر روسیه و منابع اوپک پلاس گفتند که این هفته اوپک پلاس نشست فنی بزرگی برگزار می کند و تغییرات عمده در سیاست اش بعید به نظر می رسد. درجلسه کمیته فنی روز دوشنبه، اصول بازار و انطباق با کاهش تولید مورد بحث قرار خواهد گرفت. این گروه تولیدکننده با موافقت کاهش تدریجی تولید نفت، در جلسه اول آوریل بازار را غافلگیر کرد.


طبق اعلام شرکت خدمات انرژی  Baker Hughes Co، شرکت های انرژی ایالات متحده تعداد دکل های نفتی را برای اولین بار از ماه مارس کاهش داده اند، در حالی که هفته گذشته تعداد سکوها با یک سقوط به ۴۳۸ رسیده اند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر