15 ارديبهشت 1400 - 10:13

رشد ۰.۷ درصدی سهام استرالیا در بازار سهام آسیا و اقیانوسیه

سهام‌های استرالیا در بازار سهام آسیا و اقیانوسیه با تعطیلی بازارهای چین و ژاپن ۰.۷ درصد رشد کرد.
کد خبر : ۱۲۳۸۷۰
بازار آسیا

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، روز چهارشنبه سهام های استرالیا افزایش یافت در حالی که سایر بازارهای مهم آسیا و اقیانوسیه بسته هستند. شاخص ای اس اکس ۲۰۰ با ۰.۷ درصد افزایش در ۷۱۱۷.۶۰ معامله شد. انرژی و مواد به ترتیب ۰.۹ درصد و ۱.۲ درصد افزایش داشتند، در حالی که اکثر معدن کاران و ذخایر نفتی افزایش پیدا کردند.


در تایوان، تایکس ۰.۳۶ درصد افزایش یافت در حالی که شاخص هنگ سنگ در هنگ کنگ ۰.۰۹ درصد افزایش یافت. شاخص استریت تایمز سنگاپور ۰.۸۲ درصد کاهش یافت. این شهر روز سه شنبه گفت که پس از شناسایی نوع جدید Covid-۱۹ که به گفته کارشناسان تا حدودی مسئول افزایش سرسام آور موارد ابتلا در هند است، محدودیت های اجتماعی را تشدید می کند.


در وال استریت اس اند پی ۵۰۰ یک شبه سقوط کرد و کامپوزیت نزداک بدترین روز خود را از ماه مارس به ثبت رساند. بازارهای چین و ژاپن و کره جنوبی نیز تعطیل است. روز سه شنبه، جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده گفت که ممکن است نرخ بهره افزایش یابد.


این رئیس سابق بانک فدرال اظهارات خود را در مورد نیاز به نرخ بالاتر تا حدودی تعدیل کرد و گفت که او به استقلال فدرال رزرو احترام می گذارد و تلاش نمی کند بر تصمیم گیری در آنجا تأثیر بگذارد. علی رغم رشد سریع اقتصاد نزدیک به ۴۰ سال، بانک فدرال رزرو نرخ بهره کوتاه مدت را نزدیک به صفر نگه داشته است.


ارزها و نفت


در بازار ارز، شاخص دلار در برابر سبدی از همتایان خود، با کاهش ۰.۱ درصدی به ۹۱.۱۹۳ رسید. ین ژاپن در۱۰۹.۲۴ به ازای هر دلار تغییر قیمت داد در حالی که دلار استرالیا با ۰.۴۲ درصد افزایش در ۰.۷۷۳۷ دلار معامله شد.


روز چهارشنبه قیمت نفت در معاملات آسیا افزایش یافت. معاملات آتی نفت خام ایالات متحده با ۰.۸۷ درصد افزایش به ۶۶.۲۶ دلار در هر بشکه رسید در حالی که برنت با ۰.۸۴ درصد افزایش به ۶۹.۴۶ دلار رسید.


به گفته تحلیل گران، با خوش بینی به تقاضای بیشتر با وجود کاهش محدودیت ها در اروپا و ایالات متحده، قیمت ها یک شبه افزایش یافت. بازار به دلیل جلوگیری از محدودیت در عرضه، شاهد نشانه هایی از تولید بالاتر در اوپک خواهد بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر