قیمت نفت افزایش یافت

با امید به افزایش تقاضای نفت و در آستانه نشست اوپک پلاس، نفت برنت به ۷۰ دلار در هر بشکه نزدیک شد.
کد خبر : ۱۲۴۴۴۰
نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، روز سه شنبه پیش از نشست اوپک پلاس و با خوش بینی به افزایش تقاضای سوخت در ماه های آینده و همزمان با شروع فصل رانندگی و تابستان در ایالات متحده، بزرگترین مصرف کننده نفت در جهان، قیمت نفت افزایش یافت. معاملات آتی نفت خام برنت در ماه آگوست ۵۶ سنت یا ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۶۹.۸۸ دلار در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در ماه جولای ۶۷.۳۳ دلار در هر بشکه بود که ۱.۰۱ دلار یا ۱.۵ درصد نسبت به قیمت جمعه رشد داشت.


روز سه شنبه تحلیل گران در یادداشتی گفتند: اگرچه نگرانی هایی درباره محدودیت های بیشتر COVID-۱۹ در سراسر آسیا وجود دارد، اما به نظر می رسد این بازار بیشتر بر تقاضای مثبت از ایالات متحده و بخش هایی از اروپا متمرکز باشد.


در ایالات متحده، فصل رانندگی تابستانی فرا می رسد و ما در این زمان از سال با روند نزولی موجودی بنزین که از پایین ترین سطح ۵ ساله، چندان دور نیست، مواجهیم. گفته می شود که تقاضای بنزین روز یکشنبه در ایالات متحده ۹.۶ درصد بالاتر از میانگین چهار یکشنبه قبلی بوده که بالاترین تقاضای یکشنبه از تابستان ۲۰۱۹ به شمار می رود. با این وجود با ورود تولید بیشتر به بازار، افزایش قیمت محدود شده انتظار می رود.


منابع اوپک گفتند: در جلسه روز سه شنبه اوپک پلاس احتمالاً به روند کاهش تدریجی محدودیت های عرضه نفت پایبند خواهد بود، در حالی که تولیدکنندگان انتظار بهبود تقاضا را در برابر افزایش احتمالی عرضه ایران متعادل می کنند.


اوپک پلاس در ماه آوریل تصمیم گرفت عرضه خود را از ماه می تا جولای به میزان ۲.۱ میلیون بشکه در روز به بازار بازگرداند، در حالی که پیش بینی می کرد با وجود افزایش ویروس کرونا در هند، سومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان، تقاضای جهانی افزایش یابد. تحلیل گران افزودند: معتقدیم که این بازار از پس این عرضه اضافی برمی آید، بنابراین انتظار داریم این گروه تأیید کند که تولید خود را طبق برنامه ریزی، طی دو ماه آینده افزایش می دهد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها