تعلیق سپرده‌های بانکی به دلار در کوبا

دولت کوبا اعلام کرد پذیرش سپرده‌های بانکی به دلار را به دلیل تحریم‌های آمریکا به صورت موقت متوقف کرد.
کد خبر : ۱۲۴۶۴۵
کوبا

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، دولت کوبا اعلام کرد پذیرش سپرده های بانکی نقدی به دلار را به صورت موقت متوقف می کند. کوبا تحریم های شدیدتر آمریکا را برای محدودیت کاربرد دلار در خارج از کشور مقصر دانست. این اقدام در حالی صورت گرفت که قرار بود این دولت قطعنامه سالانه خود برای پایان دادن به تحریم تجاری چند دهه ای ایالات متحده در این کشور را در مجمع عمومی سازمان ملل ارائه دهد. دارندگان حساب بانکی کوبا تا ۲۱ ژوئن، قبل از اجرای تعلیق فرصت دارند تا دلار واریز کنند.


به گزارش رویترز، بانک مرکزی کوبا در بیانیه ای گفت: یافتن بانک های بین المللی یا موسسات تأمین مالی که مایل به دریافت، تبدیل یا پردازش ارز امریکا به صورت نقد هستند، برای کوبا دشوارتر است. این بانک افزود که این اقدام تاثیری بر عملکردهای انتقال یا سپرده گذاری با ارزهای دیگر که قابل تبدیل و پذیرش آزادانه در کشور هستند، ندارد.


به گفته معاون این بانک، از زمان شدت گرفتن تحریم های دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا، بیش از ۲۰ بانک معاملات مربوط به کوبا را متوقف کرده اند. طی سال های زیادی، کوبا به دلیل مشکلات کاربرد دلار به دلیل تحریم واشنگتن ۱۰ درصد مالیات بر دلار داشت. این کشور سال گذشته این مالیات را لغو کرد.


جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در جریان مبارزات انتخاباتی خود قول داد که برخی اقدامات ترامپ در کوبا را که به مردم کوبا آسیب رسانده و هیچ کاری برای پیشبرد دموکراسی و حقوق بشر انجام نداده است لغو کند. به گفته دولت بایدن، تغییر سیاست ایالات متحده نسبت به کوبا در اولویت های اصلی سیاست خارجی نیست.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر