09 تير 1400 - 12:38
واعظی در حاشیه جلسه دولت خبر داد؛

کمیجانی به عنوان رییس کل بانک مرکزی منصوب شد

رییس دفتر رییس‌جمهور گفت: رییس‌جمهور در مصوبه‌ای آقای «اکبر کمیجانی» را به عنوان رییس کل بانک مرکزی منصوب کرد.
کد خبر : ۱۲۵۱۲۹
کمیجانی

به گزارش ایبِنا به نقل از  مهر، محمود واعظی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رییس‌جمهور امروز در مصوبه‌ای آقای اکبر کمیجانی را به عنوان رییس کل بانک مرکزی منصوب کردند. طبق مصوبه بانک مرکزی پس از یک ماه باید رئیس جدید بانک مرکزی منصوب شود.


وی افزود: معاونت حقوقی گفته است بر اساس قانون بانک مرکزی عملاً باید رییس جدید منصوب شود و این به معنای آن نیست که با انتخاب شخص جدید قرار است برای دولت جدید تعیین و تکلیف شود.


گفتنی است، کمیجانی دارای مدرک دکتری اقتصاد است و از سال ۱۳۶۳ به عنوان استاد اقتصاد کلان دانشگاه تهران در زمینه‌های اقتصاد پولی، اقتصاد کلان و اقتصاد بین‌الملل مشغول به تدریس است. وی در دوران ریاست کلی سیف و  همتی، به عنوان قائم‌مقام بانک مرکزی مشغول به خدمت بوده و قبل از آن نیز، از سال ۷۷ تا سال ۸۶ سمت معاونت اقتصادی بانک مرکزی را برعهده داشته است.


از جمله سوابق اجرایی دکتر کمیجانی می‌توان به تصدی معاونت پژوهشی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران (از آبان ۸۶ تاکنون)، مشاور اقتصادی معاونت امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی (۶۹ تا ۷۶) و عضویت در هیئت مدیره بانک خاورمیانه (۹۲-۹۱) نام برد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر