25 تير 1400 - 09:55
زمزمه رفع تحریم بیخ گوش بازار؛

مروری بر بازار سکه و طلا در هفته‌ای که گذشت

هرچند این هفته‌(۱۹ تا ۲۴ تیرماه ۱۴۰۰) شاهد رشد ۱۹ دلاری قیمت انس جهانی بودیم، اما با کاهش نرخ ارز و نبود تقاضا، قیمت طلا و سکه در بازارهای داخلی کاهش یافت.
کد خبر : ۱۲۵۵۳۸
طلا

به گزارش ایبِنا؛ همزمان با آخرین روزهای عمر دولت دوازدهم، زمزمه‌هایی از اتفاقات داخلی و خارجی به گوش می‌رسد که ممکن از بر نوسانات بازار سکه و طلا تاثیرگذار باشد. از جمله اینکه احتمال لغو بخشی از تحریم‌های اقتصادی و بانکی از سوی طرف آمریکایی برجام بالا رفته است.


با این حال در هفته‌ای که گذشت همانند هفته میانی تیرماه ۱۴۰۰، بازارها با نوسان نزولی قیمت‌ها همراه بود، چنانچه هر قطعه سکه طرح بهار آزادی در آغاز هفته ۱۰ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان به فروش رفت اما در پایان هفته، با کاهش معاملات روی قیمت ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان متوقف شد. در ادامه مروری بر این بازار خواهیم داشت؛


شنبه ۱۹ تیر


در آغاز هفته، هر قطعه سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان،  سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان،  نیم سکه ۵ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان،  ربع سکه سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه گرمی دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان به فروش ‌رسید.


همچنین هر مثقال طلا چهار میلیون و ۶۰۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۶۳ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته شد.


یکشنبه ۲۰ تیر


در دومین روز از هفته جاری، قیمت انس جهانی به ۱۸۰۸ دلار رسید و به این ترتیب قیمت سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان،  قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان،  نیم سکه ۵ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان،  ربع سکه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه‌های گرمی ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان فروخته شد.


همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۶۲ هزار و ۳۰۰ تومان و هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۶۰۲ هزار تومان فروخته شد.


دوشنبه ۲۱ تیر


در سومین روز از هفته، قیمت انس جهانی به ۱۸۰۸ دلار رسید و به این ترتیب هر قطعه سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه‌های گرمی ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان فروخته شد.


به علاوه هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۶۲ هزار و ۳۰۰ تومان و هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۶۰۲ هزار تومان فروخته شد.


سه شنبه ۲۲ تیر


در روز میانی هفته، انس جهانی ۱۸۱۱ دلار قیمت‌گذاری شد و قیمت سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان،  قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان،  نیم سکه ۵ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان،  ربع سکه  ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان به فروش رسید.


همچنین هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۵۹۶ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۱ میلیون و ۶۱ هزار تومان فروخته شد.


چهارشنبه ۲۳ تیر


در روزهای پایانی هفته،  انس جهانی ۱۸۱۴ دلار قیمت گذاری شد و هر قطعه سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان و سکه گرمی نیز دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش رفت.  


به علاوه هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۴۴ هزار تومان فروخته شد.


پنج شنبه ۲۴ تیر


در نهایت در آخر هفته، انس جهانی به ۱۸۲۷ دلار رسید و هر قطعه سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان،  سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان،  نیم سکه ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان،  ربع سکه ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و سکه گرمی دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش رفت.


همچنین هر مثقال طلا، ۴ میلیون و ۵۳۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۴۵ هزار تومان فروخته شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر